Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 januari 2023

Av Pink Ozzy - 6 januari 2023 14:40

Bara för att man heter Pernilla Wiberg ger det inte henne rätt att göra politiska uttalanden med tanke på att hon har en vice-vdpost inom den olympiska kommittén.
Att Ryssland och Belarus inte får delta i några sportevenemang är helt självklart. Mikael Samuelsson har helt rätt. Barnamördare och folk som förstör andras liv och bostad ska inre få vara med på idrottsevenemang.
Jag förstår inte att Wiberg kan ta sig den friheten att ta ton i detta fall. Men bor man i Monaco kanske man tror att man är bättre än oss andra. Skäms Pernilla. Håll tyst.

Av Pink Ozzy - 6 januari 2023 11:16

Nu är junior-VM i ishockey över och nya stjärnor har visat upp sig. Själva turneringen var nog ett av de bästa jag sett. Skiljer inte så mycket mellan toppjuniorer och A-lagsspelare.
Jag skulle vilja se det hela i ett perspektiv. Flera svenskar spelar idag i Allsvenskan eller i kanadensiska juniorligor och skulle vär inte vara några större stjärnor, men laget. Hur bra är läget? Ta Kanada som exempel. Skulle de klara sig i Allsvenskan eller SHL? Och hur skulle ett All Star- lag klara sig? Jag kan inte bedöma det, men jag kan säga att de spelare vi har sett har visat på en fantastisk show och många av dom lär vi höra talas om i minst 15 år.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards