Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 22 maj 2024

Vad ska jag göra

Av Pink Ozzy - Onsdag 22 maj 13:04

Vad ska jag höra nu då? Jag ska delta i en loppis och bli sv med lite saker. Så det ska märkas och packas ner. Det ska bli ca 23 grader och mulet. Låter helt ok. 

Kom just hem från ett dynd på ett spa.  Så nu väntar arbeten. Jag får väl se hur lång tid det tar. Jag tar det lugnt. När loppisen är över ska jag fundera på vad jag ska göra med resten som jag inte blev av med. 

Sen ska alla nysådda land vattnas och nya plantor sättas. Därefter ska etapp 2 och 3 fixas till. Så nog är det att göra alltid. 

Ha en fin maj och juni.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Lördag 15 juni 18:27

I 1 vecka har det mer eller mindre gått runt i magen. Det började med nån form av soppa första dan. Sen har det hållit på så med tre toabesök om dan utom 2 dar då jag trodde det var på bättringsvägen. Men, men, det var en blåsning. Idag hann jag knap...

Av Pink Ozzy - Lördag 15 juni 16:59

Det senaste hockey-VM var en katastrof. En massa soplag som knappt kunde åka skridskor och som åkte på storstryk av de bättre lagen.  Nu är det fotbolls-EM och det är på gränsen till att fotbollen gör samma misstag. På tok för dåliga lag har redan ...

Av Pink Ozzy - Fredag 14 juni 08:36

Elon Musk ska nu ha en årslön på 500 miljarder. Är det vettigt? Vore det inte bättre att plöja deras dom i firman eller sälja bilarna billigare? Detta är ju helt vansinne.  Hur många människor svälter idag? Hur länge skulle de få mat i munnen? Hur ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 13 juni 17:18

Prover har visat att det är mycket PFAS i fisk från Vättern. Det är t o m så mycket att barn, gravida, kvinnor som nån gång vill bli gravida och äldre inte ska ät den fisken mer än 2-3 gånger/år. Vuxna utan speciella sjukdomar ksn ät fisken max 12 gå...

Av Pink Ozzy - Torsdag 13 juni 16:36

Jag har under många år hållit på med aktier. Trodde väl att moderaterna skulle göra det gynnsamt för aktieägarna,  men det sket sig. Sedan vi fick den här skitregeringen har det gått drygt 100 000 kr back plus dyrare ränta. Så nu är det bara att vänt...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards