Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 januari 2023

Av Pink Ozzy - 8 januari 2023 20:56

Farmen är igång och första avsnittet såg jag nyss. Ja, jag ser på Farmen. Jag tillhör inte dom som ser Farmen men förnekar det offentligt.
Lite roliga typer har redan visat sig. Roligast är dock de som precis vet hur de ska vinna Farmen. Vi får väl se. Jag väntar med att ta fram enstaka personer ett tag, men det kommer.

Av Pink Ozzy - 8 januari 2023 14:43

Leif GW är en förträfflig person. Första gången jag "stötte på" honom var Grisfesten. En fantastisk bok där var och en kan dra sina egna slutsatser.
Efter den boken blev det många fler och många TV-program. Det är GWs stil jag älskar. Mångmiljonär som inte tagit sig åt huvudet. Han är den han är. Jag ser en man som är mycket smart, logistik, slutfattningsförmåga, rolig, vänlig, snäll , ja jag kan hålla på ett tag om jag vill men stannar där. Finns inte så många huvuden i Sverige som kan konkurrera med GW.
Just därför skulle jag nästan kunna ge min högra arm om jag fick ta en fika eller ett glas vin med min idol. Så läser du detta Leif så hör gärna av dig. Jag ställer upp när som helst.
Men nu till saken. Jag är bättre än Leif på en sak, som egentligen inte något att vara stolt över. Jag äter fler tabletter i veckan än Leif. Han äter 100 i veckan. En riktig dålig dag äter jag ca 32 tabletter. En normaldag ca 23. Det blir 161-224. Däremot slår han mig vad det gäller vin. Jag brukar ta 2 per vecka ca 48 veckor per år. Ibland byter jag ut vinet mot sprit. Som på nyårsafton då det blev 1/2 flaska bubbel , ca 2,5-3 dl Whisky och 8 dl rom. Inget att skryta över, det bara blev så och händer kanske 1 gånger per år, tack och lov.

Av Pink Ozzy - 8 januari 2023 12:54

Frida Karlsson har ett pannben som få. Hon körde uppför backen kämpade och tok ut precis allt som gick. Detta efter ett antal lopp tidigare i veckar där hon grundlade sin totalvinst.
När hon slet sig över mållinjen tog hon ut precis allt som fanns den kroppen.
Jag har själv varit i en liknande situation för många år sedan. Jag minns inget direkt efter målgång och efter en stund vaknade jag. Det gjorde så ont i kroppen så jag bara ville dö. Efter det så sa hjärnan ifrån varje gång jag sprang att inte ta ut mig fullständigt. Det gjorde också att jag slutade ganska snart och sprang iställetsom motionär i långa år.
Men åter till Frida. Tack för uppvisningen och sköt om dig idag med kost och lite lugn och ro. Och GRATTIS TILL TOURVINSTEN.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards