Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 januari 2023

Av Pink Ozzy - 1 januari 2023 11:25

Nu räcker det. Öppnar man dagens tidningar på nätet hittar kan mängder men brott mot "fyrverkerikagen". För några år sedan kom det en lag om att man tvingades ansöka om lov om man håller smälla smällare. Är nog ytterst få som testat lagen. Det märktes inte minst i bl a Malmö där smällarna fick ta den riktning den ville.
Med anledning av årets helt vansinninga smällande bör man återigen göra en justering i lagen. För det första ska man ansöka om att få smälla och i samband med detta få ut ett plastat godkännande i A4 där det bl a står namn adress, godkännande tid mm på. Ser polisen att någon inte sköter sig ska godkännandet samt resterande antalet smällare omhändertas och ett hårt straff senare utdömas.
Saknar man dessutom ett godkännande ska dessa personer omhändertas och släppas ut på nyårsdagen. Dom sker senare. Och inte vilken dom som helst. Den ska vara HÅRD.
Smällarna ska dessutom vara inköpta i Sverige med giltigt ID-kort. Detta ska vara polisen tillhanda senast 24 timmar innan de smällt.
Detta är skitenkelt och lättare att följa än dagens uddlöst lag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards