Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 januari 2023

Av Pink Ozzy - 7 januari 2023 14:34

Kinesiska regeringen hade stenhårda bestämmelser angående Covid-19. Folk fick ju knappt gå ut utan att ha en riktig anledning. Annars yick de vara tillbringa fritiden i hemmet eller på jobbet.
Men kineserna började tröttna på detta och strejkade. Efter ett tag gav regeringen vika och tog bort sina covidbestämmelser.
Och vad händer? Miljoner kineserna blir sjuka. Bara för 2 dagar sedan insjuknade 39.000.000 (39 miljoner) på en enda dag.
Så nu håller viruset att mutera sig för fullt. Vi har inte sett slutet på många vägar. Så länge Kina inte stänger igen kommer viruset nog sprida sig enormt snabbt bland kineser. Och nu när Europa kräver bevis för att den resande är fullt frisk för att komma in i ett EU-land så beklagar sig Kina högljudd . Har dom inte fattat nånting?

Av Pink Ozzy - 7 januari 2023 13:03

De sa igår att det skulle regna i natt och nu på morgonen, men det blev ca 1 dm tung snö. Jag hoppades att snön skulle regna bort men så blev det inte. Så det var bara att skotta med min trasiga rygg. Men jag fick bort det mesta och hoppas att regnet som de lovat tar bort resten.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards