Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 januari 2023

Av Pink Ozzy - 20 januari 2023 17:58

Personligen tycker jag att politiker ska leva efter de lagar Sverige och EU har. Att sätta sig över lagar gör att man per automatik bör uteslutas från uppdrag betalat av stat eller kommun.
Nu har vi denne PM Nilsson som anser sig vara finare än oss vanliga människor. Nåja, vanliga är vi knappt 4 år. När det vankas val är vi inte vanliga. Då är vi officiellt högt aktade. Ok, PM Nilsson var det. Karln har, tydligen i skydd av sitt ämbete, ett flertal gånger fångat ål. En fisk som är förbjuden att ta upp. Den är rödlistad.
Men det bryr sig inte den av oss avlönade moderaten om. Det är ju knappt 4 år kvar till nästa val så han tror väl att vi glömmer det till nästa val. Glöm det. Jag ska försöka att påminna er så ofta jag kan.

Av Pink Ozzy - 20 januari 2023 17:09

Det kommer och går. Det smyger på mig, eller slår till med en kaka höger. Hur och vad än händer så vill jag inte ha det. Just nu ligger jag väldigt lågt. Har bl a bett en av mina mågar att flyga och fara. Det finns faktiskt gränser även i helvetet.
Men det finns några andra problem som jag måste lösa under våren om jag inte ska bli tokig. Men vi får väl hoppas att det löser sig till ett normalläge. Så här kan jag fan inte leva. Har skaffat mig en psykolog. Problemet är att hen vill att jag ska arbeta med KBT, något som jag inte alls tror på. Men jag får väl ge hen en chans eftersom jag behöver all hjälp jag kan få.

Av Pink Ozzy - 20 januari 2023 13:01

Det man trodde inte skulle hända händer. Mark Levengood och Jonas Gardell ska separera och bara vara vänner.
Mark och Jonas är en institution. De fick mig att acceptera den homosexuella världen.
Jag tycker att det är mycket sorligt , men å andra sidan ska man inte leva ihop för sakens skull.
Jag önskar båda stort lycka till och hoppas dom allt väl i framtiden.

Av Pink Ozzy - 20 januari 2023 11:30

Ibland så ringer du nånstans och den lille roboten i andra änden säger att du är nummer 1 i kön. Detsamma om du börjar chatta med något företag. Men om jag omgående är nummer 1 kan det ju inte finnas nån kö. Det kan just få inte finnas någon bakom mig.
Detsamma gäller när de skriver att ett visst program är en serie och just detta program är nummer 1 av 2. Är 2 verkligen en serie? Nja, inte i mina ögon.
Eller som jag såg idag , " den definitiva filmen om....". Vem bestämmer det? Om den är definitiv kan ju ingen nånsin komma efter och göra en film i ämnet.
Jag bara undrar...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards