Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 23 maj 2024

Nästa etapp

Av Pink Ozzy - Torsdag 23 maj 08:20

Efter att trädgårdslandet är klart startar etapp 2. Ja, jag har lagt hela sommaren i etapper och klappar mig på axeln för varje avklarad etapp. Men jag sätter inget datum på någon. Det har jag gjort tidigare och det känns som om man stressar fram hela sommaren. Nu försöker jag istället att klara etapper. En del kommer till och andra faller kanske bort. Idag tänkte jag städa efter den första etappen. Jag har flera altaner. En av dom har jag lagt sånt som jag höll på med efter första etappen. Det behöver städas. Dessutom behöver gräset Gödsla eftersom de lovat regn och bon behöver städas efter vinterns och båtens förfall.  Har några omsatta plantor kvar. De ska sättas. Så det är väl det som gäller de närmaste dagarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 16 juni 09:29

Återigen har Ryssland flygit över svenskt luftrum. Återigen har dom gjort det dom inte får. Återigen skulle svenskt flyg ha skjutit ner planet. Å andra sidan gör de ju ingen skada där dom håller till nu från tid till annan, men skjuter vi ner ett par...

Av Pink Ozzy - Söndag 16 juni 09:15

Efter en stunds "riktig" sommar har den stannat upp lite. I stort sätt dagligen är det både sol och regnskurar. Tyvärr några grader för kallt bara. Men det stämmer bara delvis. Själv klarar jag mig bra med 19-22 grader, men mina växter vill gärna ha ...

Av Pink Ozzy - Lördag 15 juni 18:27

I 1 vecka har det mer eller mindre gått runt i magen. Det började med nån form av soppa första dan. Sen har det hållit på så med tre toabesök om dan utom 2 dar då jag trodde det var på bättringsvägen. Men, men, det var en blåsning. Idag hann jag knap...

Av Pink Ozzy - Lördag 15 juni 16:59

Det senaste hockey-VM var en katastrof. En massa soplag som knappt kunde åka skridskor och som åkte på storstryk av de bättre lagen.  Nu är det fotbolls-EM och det är på gränsen till att fotbollen gör samma misstag. På tok för dåliga lag har redan ...

Av Pink Ozzy - Fredag 14 juni 08:36

Elon Musk ska nu ha en årslön på 500 miljarder. Är det vettigt? Vore det inte bättre att plöja deras dom i firman eller sälja bilarna billigare? Detta är ju helt vansinne.  Hur många människor svälter idag? Hur länge skulle de få mat i munnen? Hur ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards