Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 april 2021

Av Pink Ozzy - 4 april 2021 10:20

Försäkringskassan fyller ingen positiv funktion längre. Gör såg man till stt folk hade rätt inkomst och att de gick rätt sjukersättning. Numera verkar de mest trakassera folk genom att utförsäkra folk efter 180 dagar.
Vi har utmärkta läkare i vårt land. När de har bedömt en patient måste det vara det som gäller. Det får inte vara så att det sitter en medicinsk okunnig person på FK och gör sin bedömning av patienten på grund av det som läkaren angett som skäl till sjukskrivningen.
Jag är 110% säker på att dessa nitisk tjänstemän får bonus av något slag om de kan utförsäkra så många som möjligt. Eller vad säger du annars om att de utförsäkrst en kvinna efter i stort sätt 20 år av sjukskrivning och bara några få år kvar till pensionen. En person som knappt sover på nötterna utan sover korta stunder under hela dygnet. Vad tjänar FK på det? Jo, en människa som bryter ihop psykiskt och inte ens klarar av att gå till arbetsförmedlingen.
Nej, avveckla denna enhet som kostar staten mer än det smakar och gör folk mer sjuka än friska. 180 dagar är det mest idiotiska påfund någonsin.

Av Pink Ozzy - 4 april 2021 10:07

Jag och min fru sammanstrålar hos min numera 40-årigs dotter, hennes familj samt ytterligare en dotter med familj.
Anledningen var att dottern fyllde 40 och ett barnbarn 8.
Men vi syndade lite . Vi var 11 personer. Dock tycker jag att det är förlåtet. Vi var där igår och nästa gäng kommer i veckan och några nästa helg o s v. Måste vara världsrekord i 40-årsfirande.
Men vi var då 11. Men jag ser detta inte som ett fel på denna enormy stora tomten där barnen hade både ett eget bord och mycket gott om plats att leka på.
Samtidigt märker jag också att det är ytterst svårt att hålla minst 1 meter hela tiden. Det är lätt att man stöter ihop med någon.
Det som dock var ytterst sorgligt var ju att man inte fick krama barn och barnbarn. Och som det verkar är väl detta förhållningsordern i minst ett år till tyvärr.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards