Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 april 2022

Av Pink Ozzy - 19 april 2022 21:28

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.
Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.
Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till: Min älskade hustru! Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är verkligen hett här nere! DS.

Av Pink Ozzy - 19 april 2022 21:25

Det var en bonde som var på väg hem med häst och vagn genom skogen plötsligt ser han en snigel som kryper på vägen.
Bonden stannar vagnen och låter snigeln krypa över vägen.
Då uppenbarar sig en fe vid vägkanten. Hon tycker det var så väldigt fint gjort av den här bonden, för det tog ju lite tid innan den där snigeln kommit över.
- Eftersom du nu varit så snäll, sa fen. Så ska jag nu vara snäll mot dig, Så du får tre önskningar.
- Ja isåfall, sa bonden, så vill jag ha en kista full med pengar, och så vill jag ha en ny vagn, och så vill jag ha en sån där, sa han till fen, som hästen har. För att frun min har klagat lite grann på storleken...
Poff, poff, poff, så uppfylls de 3 önskningarna och så åker han hem.
Frun hon häpnar när han kommer in åkandes på gårdsplanen i den fina vagnen, och så lyfter han av en kista full med pengar och ställer ner på gårdsplanen, och så släpper han ner byxorna, och så svimmar frun...
Så böjer sig bonden ner och tittar:
- Åh faen, hade jag märren med mig?

Av Pink Ozzy - 19 april 2022 16:55

Idag blev det inte mycket skrivet. Igår kväll pajade bilen så nu på morgonen kom bäraren. Samma dag som vi skulle byta diskmaskin och hålla på i trädgården.
Men när jag kom hem vid 12 i en lånetid mådde jag så illa så jag la mig ner. Har legat så större delen av dan. Skulle titta på en film men somnade ifrån den.
Vi får hoppas på en bättre morgondag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards