Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 april 2022

Av Pink Ozzy - 16 april 2022 21:13

Det har varit väldigt ?ande i helgen. Undrar om hustrun har något att klaga på eftersom hon försöker få i mig maximalt med ?. Eftersom man tydligen också blir hård i magen av? kommer jag väl inte behöva gå på ? på en vecka. Men, men, gott är det ju.
Jag får väl gå på diet efter påsk, vad än frugan kan ha för synpunkter.
Glad Påsk på er alla förresten. ?????

#ägg #påsk

Av Pink Ozzy - 16 april 2022 10:24

Äntligen är det påsk. Äntligen är det slutätit på semlor för det här året. Jag måste nog ha satt i mig minst 15 st i år. Ja, jag kan bara inte sluta äta semlor.
Men nu är det slut och en evig väntan till mellandagarna då man ibland kan hitta de första exemplaren.

#semla #påsk #semlor

Av Pink Ozzy - 16 april 2022 10:21

Inte många som känner Ronnie O'Sullivan. Han är dock världens bäste snookerspelare och har så varit i omgångar i 25 år. Nu tycker en del ljushuvuden att han ska pensionera sig. Vilka idioter. Det är Ronnie som fört snooker där den är idag.
Idag är det bara max 5 spelare som platsar i topp 50 och är under 30. Ingen under 25. Ronnie vann sitt första mästerskap när han var 18 år. Idag består snookereliten till övervägande delen av män över 35 år. Finns 2 anledningar till det. Det är oerhört svårt att spela snooker. Det är det som gör den lika kul att titta på som curling.
Det andra är väl att dagens ungdom är för lata för att lägga ner flera 1000 timmar på träningen.
Så tyvärr alla belackare, ni får nog dras med fenomenet Ronnie O'Sullivan i några år till. Finns ingen bättre över tid.

#snooker #ronnieo'sullivan #therocket #simplythebest

Av Pink Ozzy - 16 april 2022 10:03

Nu har det varit våldsamma upplopp på flera platser. Det innebär att lagstiftningen måste ändras på flera punkter. Folk som vill komma till Sverige för att hålla rasistiska tal och bränna koraner ska inte ha rätt att komma in i landet. Det är ju det första. Försöker hen ska denne omhändertas och skickas i retur.
Sen har vi ju upploppen som allt som oftast är snorungar med dåliga hemförhållanden.
Dessa ungar ska in på ungdomsanstalt och inte släppas ut förrän de omskolats i människovärde och mänskliga värderingar mm.
Polisen ska ha allmänt att skjuta med gummikulor, använda batong, skjuta med vattenkanoner. Gärna med färgat vatten så det går att få tag i dom.
Dessa element ska, om de inte är svenska medborgare, ut ur landet.
Polisen ska vid upplopp använda all den kraft som är nödvändigt för att slå ner upploppet.
Det måste bli slut på våldsamma upplopp där bilar sätts i brand, polisbilar stjäls, saker stjäls ur polisbilar mm. Låt Polisen använda det våld de anser de behöver för att vanligt folk ska kunna leva lugnt.

#våldsamtupplopp #polis #polisen #gummikulor #vattenkanoner #nödvändigtvåld #stoppavåldet

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards