Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under april 2022

Av Pink Ozzy - 4 april 2022 10:27

Jag blir ärligt talat både trött och förbannad över de gulblåbrunas svartmålning av Sverige. Vi måste en gång för alla inse att vi har det oförskämt bra. I rn världsomfattande omröstning hamnade Sverige på plats 7 vas det gäller nöjda människor. Bara det borde räcka. Men nej, detta svartmålargäng menar hela tiden att Sverige är nära avgrunden och att det är fel på det mesta. Sjukvården, äldrevården, skolan, pensionerna mm.
Ökar sossarna ett anslag så hade de gulblåbruna gett mer. Drar man ner på något hade de gulblåbruna dragit ner mer eller mindre.
MEN jag har vid ett antal frågat olika partier om hur de tänker finansiera det ena eller andra, men har aldrig fått något svar. Aldrig!
Innebär det att man alltid först väntar ut det röda laget innan man presenterar vad man själv tycker? Jag tror det. Man har blivit antipartier allihop. Man är helt enkelt bara emot. Med detta i ryggen tänker man tydligen vinna nästa val. Att vara emot. Tyvärr fungerar det ibland i det avundsjukas Sverige.
Istället borde vi som medborgare vara mycket mer sakligt kritiska. Om vi tar ett exempel. Nu gav sossarna mer pengar till pensionärerna. Då menar de gulblåbruna att om de hade regerat hade pensionärerna fått mer. Vilket skitsnack. Vilka gav pensionärerna den omtalade straffskatt när de regerade? Och om nu regeringen ger en summa till t ex militären och de gulblåbruna säger att de skulle självfallet ge mer så fråga dig : varifrån ska i så fall pengarna tas? Vem drog ner på värnplikten? Vem såg till att spara på det militära? Jo, det var Reinfeldt och gänget för att kunna dra ner skatten för de rika. Och nu endast 13 år senare ändrar de sig igen och skulle på sossarna. Så ynkligt.
Nej mina vänner, var kritisk och ställ frågor. Tro inte på de gulblåbruna innan du bildat dig en egen uppfattning. Sverige är ett mycket bra land att leva i. Trivs du inte så prova ett annat land. De som säger sig ha det dåligt har det ofta av egen förskyllan. Arbetar man inte under sitt liv (undantagna sjuka) så kan man inte ställa krav på en fet pension. Har man en knaper ekonomi kanske man i första hand sluta röka, sluta köpa snabbmat sluta med spriten o s v. Man går helt enkelt rätta munnen efter matsäcken. Det blir inte bättre med en gulblåbrun regering för de fattigaste grupperna. Tvärtom.

#gulblåbrun #pension #fattiga #sossarna #socisldemokraterna #reinfeldt #sverigedemokraterna #kristdemokraterna #moderaterna #värnplikten #försvaret #skola #vård #omsorg #finsnciering

Av Pink Ozzy - 3 april 2022 19:49

För ca 100 år sedan var det inbördeskrig i Ryssland och Lenin gick ut som segrare med bolsjevikerna och den hemliga polisen Tjeka. Den hemliga polisen fick i stort sätt göra vad de ville. De sköt folk lite hur som helst. Tortyr av värsta sort var vardagsmat.
Nu är Ryssarna med en lika tokig ledare i Ukraina OCH i Ryssland. I Ukraina skjuter man civila och gräver ner dom i massgravar. I Ryssland spärrar man in alla som motsätter sig Putins "politik". Minst 15000 har spärrats in och vad som händer bakom fängelsemurarna vet vi ju inget om, men tortyr är nog mycket troligt. Några lär väl också förgiftas.
Så summa sumarum har inget hänt i Ryssland på 100 år. Snarare blivit sämre.

#ryssland #putin #lenin #bolsevikerna #ukraina #tortyr #fängslade #tjeka

Av Pink Ozzy - 3 april 2022 09:40

Det började bli kallt redan för några dagar sedan och nu ser jag att det inte finns hopp de närmaste 10 dagarna heller. Max 5 grader är utlovad. Blir tufft att få jorden varm så man kan sätta potatis och annat. Man säger ju 10 veckor från det man satt potatisen tills den kan tas upp. Så det blir nog tufft att få egen färskpotatis till midsommar.
Har lite problem med löss på främst paprikaplantorna. Sprutar dom med såpa och vatten så snart smakar väl paprikorna tvål. Vi får väl se och hoppas på det bästa.

Av Pink Ozzy - 2 april 2022 21:42

Timrå skapade ur Djurgården med 4-0 i matcher och skickade ner Djurgården till Allsvenskan där AIK redan spelar. Är lite dåligt att huvudstaden inte kan hålla sig med ett topplag i hockey.
Men kul är det!

Av Pink Ozzy - 2 april 2022 15:31

Hittade den här på fejan. Håll tillgodo.

Av Pink Ozzy - 2 april 2022 09:42

Detta år börjar fantastiskt bra. Jag höjer antalet unika läsare per månad för 3e månaden i rad. Måste innebära att jag i varje fall skriver NÅGRA bra rader ibland, trots att ämnena i regel är rätt tunga och ledsamma. Ska försöka lägga in lite mer humor denna månad, men lovar inget.
Åkte du dit på något 1a aprilskämt igår? Inte jag. Inte vad jag vet i varje fall. Så teoretiskt kan jag ju ha åka dit. Men jag tror det försvinner mer och mer. Men åkte du fit så berätta gärna.

Av Pink Ozzy - 1 april 2022 15:45

Jag blir tokig. Har 4 A4-sidor med användarnamn och lösenord. Det är ju horribelt. Varför kan inte alla använda bank-ID eller motsvarande. Det skulle vara både lättare och säkrare. Och det är inte bara det. Vissa siter vill ha 2 inloggningar och vi ska inte tala om utläggningar. De får man leta efter både här och där. Vissa företag har jag helt enkelt "svartlistat" eftersom de har ett galet system. Andra kan jag tyvärr inte bara ta bort.

Av Pink Ozzy - 1 april 2022 10:20

En av våra mest folkkära artister har avlidit. För mig som är lite äldre har han hängt med sedan 70-talet. Skogsmullen, Sven med Lloyden Werner&Werner, W&Ws julskiva håller än. Det mesta han gjorde var så naturligt kul.
Så långt var ju allt frid och fröjd. Men när hans popularitet dalade försökte han hänga kvar genom diverse politiska videoklipp. Ett som störde mig enormt var klippet om Sara Larsson. Ena dan skriker hon ut över en scen att hon hatar alla män och så beskyddas hon av Sven Melander. Varför vet jag egentligen inte. Det var nog mest att han ville få fler följare. Jag hatar också män, men det är bara alla som förgriper sig på kvinnor och barn på ett eller annat sätt och det är ytterst få "män" som gör så.
Hur som helst så kommer vi att sakna Skogsmullen, Svenne med Lloyden, Werner och Werner och en stupfull Melander i Sällskapsresan.

#svenmelander #död

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards