Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 10 oktober 2023 10:52

Ända sen den dagen jag såg denna eller liknande bilder har jag undrat en sak.
Hur fan går du in den Ebba?

Av Pink Ozzy - 10 oktober 2023 10:00

När 2 Serie A klubbar skulle mötas vägrade den manlige domaren Juan Luca Sacchi att skaka hand men den kvinnliga assisterande domaren Francesca di Monte . Vad har de för idioter till manliga domare i Italien? Jag har sett ett antal riktigt usla manliga domare genom åren men aldrig någon kvinnlig som direkt kan sägas vara under medel. Dessutom skulle hon gå på linje, och där har jag sett massor av manliga stolpskott.
Nej, manliga domare får ha en personlig åsikt om det mesta, men när de tar på sig domardräkten ska de vara proffs. Att inte hälsa på en kvinnlig domare borde per år ge livstids avstängning.
Jag råkade ut för något liknande på en arbetsplats en gång. En kvinna från något land i Mellanöstern med huckle och hela baletten vägrade hälsa på mig för att jag var man och därför smutsig. Det är över 10 år sedan men satte djupa spår och jag har lovat mig att be henne om en ursäkt ifall jag ser henne någon gång. Sånt kan de hålla på med i sina hemländer, men här gäller inte dessa regler även om riksdagen kanske anser det.

Av Pink Ozzy - 10 oktober 2023 09:36

Hur tänkte man nu? Fr o m 2025 får endast elbilar köra i en fyrkant mitt i stan, d v s fjollträsket Stockholm. Nånstans i området Hornsgatan, Kungsgatan, Birger Jarlsgatan och Sveavägen. Det är ca 20 kvarter. Men vad händer med de bofasta ich de som har sina arbeten där?
Tanken är att få renare luft i fjollträsk.
Men vad gör alla dom som ska nånstans på andra sidan av denna fyrkant? Jo, dom kommer att åka runt och skitar ner Stockholms luft ännu mer.
Nej, här har man nog överdrivit sin miljöiver.
Gäller nog att tänka om.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards