Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 2 oktober 2023 09:27

Nu skrivs det igen om Rysslands krigsplaner och Kinas anspråk på Taiwan. Det börjar kännas rätt otäckt.
Nu är bara frågan hur mycket man ska tro på tidningarna. De gör ju vad som helst för en tidningsartikel nu när antal sålda ex bara blir färre och färre. Nästan alla läser ju snart alla tidningar på nätet.
Men om man nu ska tro tidningarna vill ju Kina ta tillbaka Taiwan, vilket man ju har skrivit om i 50 år. Så det lär nog bli ett angrepp. Men då lägger sig nog USA i saken. Det måste dom om de ska ha kvar förtroendet gentemot sina allierade. Och då är ju cirkusen på gång. Visserligen på avstånd, men ändå...
Men sedan har vi Putin och hans sjuka hjärna. Man pratar om angrepp mot Polen, Storbritannien, Tyskland o s v. Och i s f blir det direkt rörigare. Angrips Polen kanske de får hjälp av ett fåtal länder, och detta för att Polen ju smutskastat ett antal länder och inte kan förvänta sig någon hjälp från dom.
Skulle Putin och hans belarusiske vän få för sig att angripa t ex Tyskland är det dock helkörd. Då kommer nog hela västvärlden att ställa upp. Dock med den lilla skillnaden mot WWII att alla västländer nu ställer upp för Tyskland.
Det enda med ett sådant krig är nöd och förödelse. Ett Ryssland som är avundsjukt på västländer som lyckats bättre än dom sedan förra krig.
Ryssland har trots allt en hel del länder som stöttar dom. Inte minst Kina och troligen också Indien.
Men den som lever får se. Med lite tur dör Putin i mån sjukdom dessförinnan. Fast det är ju inte säkert vad som händer då. Men vi går en mycket oviss tid tillmötes.

Av Pink Ozzy - 2 oktober 2023 09:06

Ytterligare en av mina vänner dog i veckan som varit. Vi är i stort sätt i samma ålder. Enda skillnaden är väl att han nog har krökat lite mer. Jag slutade ju i våras, vilket kanske var i sista stund. Men samtidigt som det känns sorgligt så blir man ju rädd. Jag med alla mina sjukdomar är tacksam för varje dag jag slår upp gluggarna.
R I P min snälle granne.

Av Pink Ozzy - 2 oktober 2023 09:02

Ja, dessa stringtrosor. Jag undrar verkligen vem som verkligen gillar dom. Att ha ett snöre i röven verkar mest obekvämt och hur ser snöret ut efter 1 dag? Nej, glöm det , jag vill inte veta.
Och den där lilla trekantiga lappen fram oftast täckandes en rakad ......
Nej, jag som man tycker inte att det är något speciellt. Ett par snygga inte allt för stora och framförallt inte säckiga trosor räcker gott. Ok, ok, jag har passerat bästföredatum men jag gillar ju tjejer för det. Min hustru t ex. Om hon nån gång i sitt liv kommit bed en stringtrosa i röven hade jag nog bett henne byta till nån av dom som finns i garderoben. Det är helt enkelt ett osnyggt plagg. Men hen som uppfann och säljer dom nu skrattar väl hela vägen till banken.

Detta är en variant. Finns ju i o f s även varianter med betydligt mer tyg och kallas gör stringtrosa och de går väl an. Men ärligt, hur skönt kan det vara att ha på sig lite snöre?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards