Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 oktober 2023

Av Pink Ozzy - 14 oktober 2023 20:45

Det är inte klokt. H&M slänger hälften av sina kläder. D v s kläder som aldrig burit av någon. Miljoner och åter miljoner kläder körs på lastbil till Afrika och släng bara rätt ut på stora platser. Detta trots att företaget lovat att kläderna ska hanteras på ett miljövänligt sätt. Men av det blev det inget. Aktieägarna vill ju ha så hög utdelning som bara är möjligt och att aktien värderas högre och högre och då får inte miljön plats.
Så är det tyvärr hos Sveriges klädskapare. Varför har vi inga rejäla böter eller straffskatter för detta vedervärdiga sätt att hantera våra kläder. Varför säljer man inte kläderna för 20-25% till köparna. Speciellt nu när vi sitter fast i en lågkonjunktur. Och vilka inköpare är så usla så de köper in dubbelt så mycket som behovet är?
Nej mina vänner, BOJKOTTA H&M TILLS DE UPPFYLLER MILJÖKRAVEN.

Av Pink Ozzy - 14 oktober 2023 19:52

Fremskrittspartiet och Sverigedemokraterna och några partier till i Europa tycks absolut inte tveka att visa upp sin antimiljösida.
Nu vill norska Fremskrittspartiet porta Greta Thunberg eftersom hon protesterar mot miljön. Så jävla korkat. Hon har inte lagt sin hand på någon människa utan talar bara om vad som är bäst för Norge och resten av världen. Kan inte ultrahögern göra helt om och sälla sig till partier som vill världen och dess invånare deras bästa. Vi har bara en jord och en miljö. Det gäller att börja vårda miljön nu om man inte gjort det tidigare.

Av Pink Ozzy - 14 oktober 2023 15:39

Gjorde min årliga utflykt till Strängnäs och deras årliga marknad. Men det börjar miska med knallar även om utbudet fortfarande är helt OK. Det var dock omöjligt att pruta och så har det aldrig varit.
Jag fick ivarjefall en massa fina varor även om priset var rätt högt. Men det blir det väl om man köper renhjärta, renstek, tomatost, rökt röding, téer, blodpudding (inte den värdelösa Gea) och en massa annat gott. Självfallet följde en låda kokosbollar med hem.
Så till middag blir det rökt röding och potatisgratäng. Kan det bli bättre?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards