Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 december 2020

Av Pink Ozzy - 4 december 2020 23:40

Blir så djävla trött på er.
Nej, inte ALLA er utan bara dom som gnäller på Tegnell och Lövfén. Men det är såååå svenskt. Gör man fel så skyller man på någon annan.
Precis så är det nu. I Tyskland har man stängt ner i tid. Hade vi gjort det i Sverige också så hade vi kanske haft samma utveckling. Men DÅ hade det blivit ett jäkla liv på krogar och annat. Men Merkel står över sådana småaktigheter och stänger ner. Hade vi stängt ner på samma sätt som Tyskland hade nog resultatet blivit lika det som är nu i Tyskland. Ö
Skillnaden är tyvärr den krassa verkligheten. I Sverige har de mycket gamla och sjuka dött. Många nedsövd.
I Tyskland har man stängt ner och låtit de mycket gamla leva....några veckor och kanske några månader till. Oftast p g a sjuksköterskorna uppoffringar . Men det syns inte i statistiken...
Nu får du fundera på vad och vilket som är bäst.
Tacksam för en kommentar.

Av Pink Ozzy - 4 december 2020 23:23

Nordisk kombination är några och troligen finns det fler i backhoppning.
Vilka?
Jo, fuskarna.
Först bantar man ner sig till grotesk minimalitet och sedan fyller man kalsonger mm men strumpor och disktrasor för att komma upp över minimistorlekarna.
Nu får de väl ta tag i detta. Backopparna ser ut som små undernärda barn men får hoppa ändå.
Vad är det för fjoll"sport" numera?
Annat var det på Boklövs tid. Men inte fick han den credd han förtjänade. Nej, han som numera har ett hopp uppkallat efter sig och så som alla hoppar numera, fick poängavdrag på sin tid.
Numera får man varken poängavdrag eller skatteavdrag när man fyller en redan stor dräkt med kalsonger, strumpor och disktrasor...
Tänk så snett det kan gå....

Av Pink Ozzy - 4 december 2020 23:05

Vad är på gång?
När jag var i tonåren tyckte man att filmer som var från 30-talet var uuuurrrrgamla. Det spelades in ca 35 år innan jag närmade mig tonåren. Men jag såg dom. Nåja, en del av dom i varje fall.
Nu är det 2020. Går vi 35 år bakåt i tiden hamnar vi på 1985 och plötsligt dyker det upp massor av filmer som folk tittar på än idag.
Mad Max kom 1979. Terminator kom 1984. Bara för att fräscha upp minnet.
Åsa Nisse kom visst 1944. Bara för en jämförelse så var jag 15 år när Åsa Nisse-filmen fyllde 26 år.
Nu är jag 65 och Åsa Nisse fyller 76 år och Mad Max fyller 41 år.
När jag var 65 resp 15 skiljer det 50 år.
Mellan Åsa Nisse och Mad Max skiljer det 25 år.
Åsa Nisse har blivit töntigt och Mad Max cult.
Tiden krymper och det går allt fortare.
Att leva LÄNGRE har man kanske inte så mycket för. Eller ?

Av Pink Ozzy - 4 december 2020 20:02

Det är nog dags att byta ordförande inom LO. Att ha en kvinna som ordförande bara för att det är en kvinna visar sig nu tydligt att det inte fungerar. Fler och fler förbund inom LO har nu gått med på arbetsgivarnas krav och gjort arbetarna svagare och ställer Vänsterpartiet ensam.
Känns som om sossarna sakta gjort sitt och att arbetare i landet bara har Vänsterpartiet att luta sig emot.Visst, sossarna har nu gjort det mesta möjliga för att behålla regeringsmakten.
Men är det värt det?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards