Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 december 2020

Av Pink Ozzy - 24 december 2020 23:18

På något sätt känns det fel och äcklande att pressen gör pengar på pandemin.
Vad jag menar är att alla tidningar kräver betalt för artiklar om pandemin.
Att få reda på vilken blodgrupp som är mest utsatta kostar,
Att få veta hur man skyddar sig kostar.
Att få veta viket munskydd som är bäst kostar.
Och så vidare.
Detta är totalt fel och motverkar en minskning av dödsfall och sjukdomsfall
Det borde absolut vara förbjudet att försöka tjäna pengar på denna pandemi. Även i media.
Släpp alla artiklar om pandemin fri. Fungerar inte det bör detta finnas med i pandemilagen.

#aftonbladet #expressen #dagensnyheter #pandemin #lagförslag #regeringen #covid-19 #öppnaupppresssen #allasrätttillinformation #viktiginformationmåstealltidvaragratis

Av Pink Ozzy - 24 december 2020 22:44

Hörde idag att Bris fått allt mer att göra i pandemin. Man gråter. Barn har lika värde och lika rätt att få fira och glädjas åt julen. Detsamma gäller övriga familjemedlemmar. INGEN har RÄTT att supa bort familjesidan. I så fall har denne inte rätt till en familj och ska till att börja med sluta med sin drog. Kan hen inte det SKA hen dra sig tillbaka och låta partnern och barnen leva i fred.
Att Bris får fler samtal än tidigare år är inget att glädjas åt utan är en pandemin i pandemin och är allas skyldighet att få stopp på. Julen och livet är allas.
UTAN VÅLD !!!!!!!

Av Pink Ozzy - 24 december 2020 22:37

Vi har i många år sett midnattsmässan från Vatikanen. Men i år var det en katastrof. Inte p g a pandemin utan p g a en irriterande kvinnors. Texta det hon säger så kan de som vill läsa, men låt oss andra lyssna på det som framförs.
När jag var liten fick jag lära mig att vara tyst i kyrkan. Varför är det inte så längre?
Blir det så nästa år stänger vi av, liksom i år.

#SVT #MIDNATTSMÄSSAN #PÅVEN #irriterandeprat #katoliskt #kristus #jesus #vartystikyrkan #julafton #mycketirriterandekvinna #lyssnamenpratainte #förstörintemässan #vatikanen #peterskyrkan

Av Pink Ozzy - 24 december 2020 14:04

Ja, det är många som tvingas jobba idag?. Folk inom kollektivtrafiken, vissa affärer har öppet onödigt länge, samt några yrken till.
Jag vill dock rikta ett varmt tack? och en God Jul ? till all sjukvårdspersonal som går på knäna. Delvis p g a Corona?, men till stor del också för att en del av oss tror att vi är osårbara ?, som t ex 250 personer? som hade bröllop för nån vecka sedan och alla ni andra som trängs? inom kollektivtrafiken, speciellt i storstäderna. Det är p g a er som sjukvårdspersonalen nu måste jobba minst 48 timmar per vecka plus övertid?.
Därför ska alla ni som jobbar inom vården under den här tiden ha en stor kram ?och en så god jul ni kan?. Sköt om er. ?????

Av Pink Ozzy - 24 december 2020 13:53

Sun Yang är en kinesisk simmare som egentligen ska vara avstängd för doping i 8 år. Men nu är det så att Franco Frattini, ordföranden i den Cas-panel som dömde Sun Yang har påkommits med att ha uttryckt sig antikinesiskt, och vid åtminstone ett tillfälle rent av rasistiskt mot kineser, i samband med djurrättsfrågor. Frattini var italiensk utrikesminister i två av Silvio Berlusconis regeringar.
Nu är frågan vad Frattinis uttalande i djurrättsfrågor har med Sun Yangs dopning att göra. Om man nu anser att Franco Frattini uttryckt sig klantigt ska man väl först ta Frattini i kragen.
Som det nu är döms alla simmare som simmat mitt Yang istället. Vilken usel bestämmelse/lag det finns när tredje part drabbas.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards