Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 december 2020

Av Pink Ozzy - 9 december 2020 18:01

Det här går ju inte. I Stockholm har man snart fler coronasmittade än vid det första utbrottet. Och inte är det Tegnell eller Lövféns fel, fast högerkanten och ett stort antal idioter gärna vill få det till det. 

Nej, felet ligger på var och en. Man skiter fullständigt i rekommendationerna. För att få slut på det hela skulle man behöva införa lagar NU som säger följande:

  • Inte fler än 8 personer nånstans. Gäller även samlingar utomhus
  • Avstånd på 3 meter både inne och ute. 
  • Stäng kollektivtraffiken eller släpp in max 8 per buss/vagn med behörigt avstånd
  • Stäng Ullared, IKEA och liknande köpcentra i hela landet
  • Stäng restauranger
  • Inför 3 meters avstånd i alla slags köer. 
  • Släpp inte in fler än 8 personer i några affärer. Helst ska besök bokas i förväg. 
  • Stäng ner alla sportevenemang

Brott måste beivras med fängelse eller mycket höga dagsböter. 


En månad! En månad av ditt liv för att rädda människoliv. Kanske ditt. Är inte det värt det?


Av Pink Ozzy - 9 december 2020 17:48

Jag var en vän av julen i många år, men blev lite anti när det helt enkelt blev för mycket. Nu börjar många att julpynta i oktober och slutar i mars. VARFÖR??????

Första advent till 20 dag Knut, sen räcker det. Skulle det vara så, så fanns ju julkänslan kvar. Och alla dessa jullåtar seom spelas från november och året ut. Jag spyr snart åt dom, även om jag har några favoriter. 

Visst, vi har både barn och barnbarn i drivor, men juklapparna köper vi lite då och då under året. På så sätt slipper man hela hysterin i december. Det blir dock lite annorlunda i år i o m coronan. Vi blir ensamma fast 2 av barnen men barnbarn bara bor ett 100-tal meter härifrån. Men deras yrken gör att de lätt skulle kunna smittas och jag vill inte ta risken att dö i januari. 

Nåja, åter till "julhatet" i år är det andra året vi skippar julgran. Visst, skogen har gett oss många granar genom åren, men det räcker nu. Bara en massa jobb, Vi håller oss till ljusstakar och annat i och kring fönstren samt lite dukar här och där. 

Och fast vi är pensionärer ser vi på julkalendern. En kalender som jag tyckte var riktigt usel efter första avsnittet, men tycker mer och mer om. Dock ifrågasätter jag fortfarande varför man inte gör den för barn från 4 år. Nu är gränsen satt till 6 år och även det är för lågt. Men bra är han. I varje fall för oss pensionärer.   

Men visst bryter vi mot våra oskrivna lagar ibland. T ex har vi ätit upp en hel Aladinask. Men det blir också den enda. Usch, de har snart gjort om hela asken och inte mycket till det bättre. Är väl bara Höstnougat som de sista åren kan anses vara en smakhöjare. Resterande smaker de senaste 10 åren kan de lika bra sluta med. 

Var är körsbäret, trillingnöten och mandeln? Bara för att ta några exempel. 

Men hur det än är och hur det än blir så ska ni ha en


Riktig God Jul.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards