Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 december 2020

Av Pink Ozzy - 20 december 2020 11:02

Läser man alla sociala medier så är förvirringen total.
Inte många vet om FHM, Tegnell, Löfvén eller januaripartierna bär ansvar för det som sägs . Många vet inte ens skillnad på lag, restriktion och rekommendation.
Förutom ovanstående kommer alla besserwissrar på nätet och rör till det ännu mer.
Dessutom spelar den egna politiska tillhörigheten in. Märker du nu hur rörigt det börjar bli? Och det är ju inte slut där. Vi har ju även kommuner som på eget bevåg sätter sina gränser.
Största missen är väl att svenska folket inte tycks fatta hur allvarligt det är. Vore bättre om endast Löfvén sa vad som skulle gälla och att man sket i rekommendationer. De skiter folk ju i.
Det ska vara ett tvång. Sedan måste man klargöra hur ett munskydd fungerar. Att ha samma munskydd i flera dag, eller sy ett munskydd av gamla trasor är ju inget att ha som skydd.
Dessutom så lägger man till någon restriktion lite då och då , och då ska den inte gälla förrän om 1 eller 2 veckor.
Allt tycks vara så slappt. De som verkligen borde följa rekommendationerna skiter helt i munskydd och distans.
Nej, fram för hårda lagar INNAN jul med hårda böter.
Och till sist. Även om du skiter i sig själv kan du väl tänka på vårdpersonalen som sliter som djur med alla coronapatienter. Vilken jul och nyår får dom egentligen?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards