Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 december 2020

Av Pink Ozzy - 7 december 2020 16:49

Flemming Rose går idag ut i DN och kräver vårt stöd för konstnären Lars Vilks. Du vet, han som ritade Muhammed som rondellen 2007. Sen dess ligger han rätt pissigt till. Inte så konstigt. Muhammed är något mycket stort inom islam. Alla, så även Lars Vilks , vet om detta. Varför då göra en nidteckning av Muhammed? Jo, Vilks ville tjäna lite publicitet. Något som du, jag och andra skattebetalare får betala miljoner för. Detta för att han nu i över 10 år fått statligt beskydd av polismyndigheten. Detta kostar massor. Så hans avsiktliga idiotiska felsteg kommer vi att få betala för tills han dör. Och var fan är coronan en sån här gång?
Visst, jag tycker också alla ska ha rätt att säga och måla vad de vill, men de ska också tänka på eventuella konsekvenser.
Du får ju inte säga ett ont ord om Thailands kung, Putin, Kim Jong Il, och många fler. Och då gäller det att knipa igen. Detta gäller även en publikkåt Vilks.

#larsvilks #Vilks #rondellhund #muhammed #islam #muslimer #håll käft #fatva

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards