Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 13 oktober 2022 10:19

Det pratas hit och dit om elavbrott i vinter så att elen räcker. Det sägs att detta t o m finns listor över vilka som ska ha ström och vilka inte. Den lista bör de kasta i papperskorgen.
Hur ska de t ex göra med mig som sover med en CPAP och alla andra i liknande situation. Sover hag och blir utan ström är risken stor att jag dör. Sen finns det andra sjuka dom måste ha el 27/7 för t ex syre eller vad det nu kan vara. Hur ska alla dom som m a o behöver el I hemmet för jämnan få ström om det nu skulle gå så långt.
Jag bara frågor.

Av Pink Ozzy - 13 oktober 2022 09:55

Jag tror Ulf Kristersson ligger ganska skrynkligt till. Han var inte klar med sina förhandlingar igår och fick en tidsfrist i ytterligare 2 dagar. Om detta innebär fredag eller måndag är jag osäker på.
Dock blir jag förvånad över att han ens TROR att han kommer att gå en regering som håller i 4 år. För hur det än är så ska det ju nu förhandlas om vartenda vallöfte.
Sedan gillar inte L och SD varandra. M har tidigare lovat att SD inte får vara med i en regering. Undrar om SD fogar sig i det och hur mycket M vill betala för detta.
För Kristersson spelar det ingen roll om mågon av hans vallöften går igenom. Han vill ha makten. Punkt ! Han vill mer än något annat bli statsminister. För att komma dit kan han t o m köra över sitt eget parti.
Men den som lever får se vad som sker de närmaste dagarna och vad som sker under de närmaste 4 åren.

Av Pink Ozzy - 13 oktober 2022 09:42

Just nu befinner sig 1000-tals tiggare i Sverige. De flesta kommer från Rumänien. De bor i skogen, under motorvägar och i fallfärdiga hus. Om de bara tigger kan vi ju bara spekulera om. När detta tiggeri började hade alla människor pengar i fickan. Nu har de flesta kort. Så frågan är vad de tigger och framförallt OM alls tigger. De måste ju nästintill gå 24-timmarsskift om de ska få mågra pengar. Men på något sätt får de ändå pengar.
Min egen bedömning, som kan vara helt fel, är att de stjäl och säljer varorna till olika hälare som glatt tar emot varorna och betalar ytterst lite.
Dessutom är det så synd om dom så de får lite mat av kyrkor och samfund runt om i Sverige.
Visst, har de det knapert i sina hemländer, men vilka har inte det? Tänk vara på hela Ukraina.
Jag anser att vi ska sälla oss till andra EU-länder och förbjuda tiggeri och liknande. Detta är en form av människohandel eftersom jag misstänker att några sitter bakom och tar en viss del för diverse tjänster.
Sorgligt är det men vi kan ju bara inte föda alla Europas fattiga.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards