Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 21 oktober 2022 19:57

Nu kanske du är hård mot mig, men äntligen är hon död ock jag slipper elaka och djävulska telefonsamtal. Jag slipper eviga lögner om det mesta.
Så nu ska jag och min halvbror som står på min s k mors sida bara genomleva en bouppteckningen. Sen klipper jag alla band.

Av Pink Ozzy - 21 oktober 2022 09:31

Som ett exempel får Per Bolund ca 70.000 kr mer per månad i ett år för att han inte är minister längre. Det konstiga är att han började ta ut detta redan i början av året. Undrar om han är siare och vet hur valet slutar.
Ibland säger man att de får denna fallskärm för att de har så mycket svårare att söka ett "vanligt" jobb. En ursäkt man drar upp för varje riksdagsman som suttit i 2 mandatperioder. För de får också en fallskärm på 2 årslön.
Men det kanske är så att delar av riksdagen är mindre normalbegåvade och har svårare att få ett "normalt" jobb. Med delar ut reklam kan de väl? Dessutom borde de ju kunna spara en hel del under sina riksdagsår.
Nej, se över riksdagsfallskärmarna. De ska vara lika för alla. Har man inget jobb får man gå på A-kassan som alla andra.

Av Pink Ozzy - 21 oktober 2022 09:21

Ja, man behöver kanske inte komma så långt utanför Stockholm för att inte förstå vad kistan är paj betyder. Men det betyder helt enkelt att magen är dålig. Ett fenomen som inträffar varje gång frugan ska resa bort, vilket som tur bara sker 2-3 dagar per år.
Jag vet inte vad det beror på men det är likadant varje gång. 2-3 toabesök är legio. Jag trivs helt enkelt inte utan henne. Även om hon och jag gör olika saker hemma så finns hon där nånstans.
Men jag får väl stå ut med det. Har varit 2 gånger och väntar på den tredje tömningen...
God morgon förresten.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards