Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 6 oktober 2022 21:15

Visst är det kul att läsa ett skämt om Erdogan. Tycker vi. Men alla med normal hjärna förstår säkert att Erdogan kommer att ha synpunkter, precis som man tidigare hade om skämt om Muhammed i Iran när danska tidningar publicerade dessa.
På något sätt är det jävligt onödigt med sådana skämt om man vet att den man utsätter för inte kommer att uppskatta det. Det är så barnsligt att köra med skämt där man vet att Sverige på något sätt kan råka illa ut. Vi ligger i Natoförhandlingar och alla med hjärna vet att det går kärvt p g a Erdogan. Då ska man sitta still i båten ett tag tills allt är klart. Att skämta om någon stadschef eller en gud kan vara lite känslig och att göra det vid fel tillfälle bara för att man kan det i Sverige är som sagt barnslig.

Av Pink Ozzy - 6 oktober 2022 18:02

Jag har nu tittat på ett avsnitt av Fanilhwn Wahlgrens. Det var frugan som ville och jag satt redan i TV-fåtöljen. Jag förstår dock inte varför. Hela programmet totalt ointressant. Jag förstår mig inte på det faktum att Pernilla vill visa sig som en riktig Bimbo samtidigt som hon gärna vill visa att hon har kosing. Jag är glad att jag är okänd och slipper visa upp familj och hus i något fånigt program.
Nu har jag sett ett program och fler blir det absolut inte. Helt ointressant för mig.

Av Pink Ozzy - 6 oktober 2022 13:57

Det blåser kraftigt och ännu värre i byarna. Ändå tog jag mig ut på tomten för att rensa komposterna. Jag flyttar slitit it en i landen. Årets kompost ska dock flytta till den större platsen och gosa till sig 1 år till med det jag lagt på hög. Det är det som blivit över nu på hösten. T ex paprikastqmmat, tomatstammar och en hel del annat. Blir bra att lägga i landet nästa höst när det har blivet jord. Fast har det blivit jord? Nej det har väl egentligen blivit insekts och maskskit. Fast det ser ju ut som fin jord och är det också.
Nej, tack så länge. Måste jobba lite till.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards