Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2022 19:37

Regimen i Iran och deras sedlighetspolis måste stoppar. Det går ju inte för sig att kvinnor inte får gå klädda som de vill. Det måste också vara fritt fram att demonstrera mot regimen utan att de straffas eller t o m mördas.
Världen visade idag på flera håll, genom demonstrationer, att regimen måste bort så folk vågar leva i landet igen.
När ska FN och USA börja gå in i.landet och rensa ut packet?

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2022 19:30

Äntligen

Du är nu död och snart begraven
Och jag berörs inte ett dugg
Du har alltid hotat med "arvet"
Inget jag brydde mig då
Nu är det ett faktum
Och jag bryr mig fortfarande inte

Jag har inte misst en som kallat sig mamma
För mig har du aldrig funnits som mor
Du tänkte bara på pengar
Att fråga dig något var ingen idé
Svaren var aldrig ärliga
Utan skulle passa dina syften

Men jag genomskådade dig
Och du blev rasande
Det gick inte längre att ha verbal kontakt
Jag orkade inte mer
Utan fick äta dagligen tabletter
Bara för att stå ut med att du fanns

Men nu är du död och snart begraven
Jag lovar att inte besöka dig
För mig är du precis där du hör hemma
6 feet under och mat för maskarna
De äter ju allt utan skrupler
Perfekt för dig som saknade sådana

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2022 14:11

Sedan 2000 firas tydligen CAPS LOCK DAGEN. Det finns dagar för det mesta. Men vad ska den här dagen vara bra för egentligen? Tydligen ska man idag kunna skriva av sig. Jag fattar inget.

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2022 09:55

Har väl aldrig varit en fan av varken Freddie Mercury eller Queen. En del riktigt bra låtar har de dock gjort och extremt musikaliska var de också.
Därför satte jag mig igår och tittade på långfilmen om gruppen. Vilken besvikelse! Nåja, filmen i sig var väl helt OK, men skådisen som gjorde Freddie var ju en katastrof. Han såg ju ut som en kanin med sorgsna ögon. Freddie hade power. Den här göken hade inte det minsta power. Synd.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards