Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 oktober 2022

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2022 21:07

En av Sveriges största ikoner är ishockeyspelaren Börje Salming. Jag satte upp tidigt på morgonen när Sverige skulle spela i Canada Cup. En upphaussad cup med alla dom nästa spelarna i världen.
Då kommer Salming ut på isen, hans dagliga hemmaplan i Toronto. Folk reste på sig och klappade händerna i nästan 10 minuter. DET var Torontos sätt att visa sin tacksamhet för sin hemmason. Det var helt sjuk. Själv fick jag gåshud och det kom också några tårar.
Nu kommer tårarna igen. Min ikon har fått ALS och det tycks gå fort. Han kan inte tala längre. Det är fördjävligt att så fina människor inte kan få ha en värdig ålderdom.
Men jag tackar dig för allt Börje. Du visade kanadickerna att svenskarna inte är några chickens. Du stod upp och fick respekt av varenda spelare i NHL.
Jag kan inte säga annat än Tack Börje. Vi älskar dig alla.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2022 15:05

Bladen skiftar från gult till rött
Från grönt till brunt
Fåglarna trivs i det allt glesare grenverk
Brist på blad gör att insekter och larver syns
Och fåglarna kan äta sig mätta inför vintern.
Det är skördetid för våra bevingade vänner

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2022 15:01

Jag undrar verkligen om liberalernas ledare Johan Pehrson kommer att rätta i 1 år till. 4 år anser jag som uteslutet. Han leder det minsta partiet och får således minst att säga till om. Så antingen skaffar dom sig en stark partiledare eller så hamnar Liberalerna utanför spärren.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2022 14:58

Det är många år sedan en arbetskamrat sa åt mig "akta dig för små män de är maktgalna" . Nu så här många år efteråt märker jag att det till viss del stämmer.
Titta bara på Kristersson. Vilken minivariant på statsminister. Vi lär också alla bli varse hur lite han kommer att uträtta undersköna fyra år. Om det nu blir 4 år.
Efter de eventuella 4 åren kommer han också vara världsmästare i bortförklaringar.
Några exempel på bortförklaringar som dyker upp är:
- vi fick ju ta över efter sossarnas dåliga skötsel.
- är man 4 partier får man ge och ta
- det var ju en lågkonjunktur
- det var ju krig i Ukraina
- det är ju krig på Taiwan
- vi sitter ju i en klimatkris
Och så kommer det att fortsätta. Dessutom kommer alla att gå det betydligt sämre än de har det nu.
Så akta er för små män.

Av Pink Ozzy - 17 oktober 2022 14:49

Sällan är vädret hos oss så mild som i år. Därför har jag beställt växter. Första omgången kom idag och sen ska komma en omgång till.
Blev en stressig dag. Först satte jag en deg. Det blev lite strul och det hamnade mjöl överallt. Men efter det så åkte jag och hämtade växter och planterade dom. Dessutom fick alla pelargoner hamna på vinterförvaringen.
Så nu väntar jag bara på den sista omgången växter för utplantering och sen hoppas jag på en yidig vår.
Nästa vår kommer det att blomma hos oss.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards