Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2022

Min s k mors är död

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2022 19:30

Äntligen

Du är nu död och snart begraven
Och jag berörs inte ett dugg
Du har alltid hotat med "arvet"
Inget jag brydde mig då
Nu är det ett faktum
Och jag bryr mig fortfarande inte

Jag har inte misst en som kallat sig mamma
För mig har du aldrig funnits som mor
Du tänkte bara på pengar
Att fråga dig något var ingen idé
Svaren var aldrig ärliga
Utan skulle passa dina syften

Men jag genomskådade dig
Och du blev rasande
Det gick inte längre att ha verbal kontakt
Jag orkade inte mer
Utan fick äta dagligen tabletter
Bara för att stå ut med att du fanns

Men nu är du död och snart begraven
Jag lovar att inte besöka dig
För mig är du precis där du hör hemma
6 feet under och mat för maskarna
De äter ju allt utan skrupler
Perfekt för dig som saknade sådana

 
 
Göran

Göran

22 oktober 2022 19:59

Du o jag känner inte varandra i verkliga livet. Ändå gör det mig så ont att läsa dina ord. Av det du skriverr får jag uppfattningen att din mor var psykopat. Eller kanske narcissist. Jag ska inte försöka sätta etiketter på nån jag aldrig träffat. Men jag förstår att såhär skriver man inte offentligt om en förälder om det inte är sant. Jag tycker att du ska delta i begravningen, för den händelse att du inte har tänkt göra det, Men det kan vara bra för ens eget känsloliv att få ett avslut, sätta punkt liksom. Men du gör förstås somdu själv anser är bäst för dig. SKickar lite omtanke genom cyberrymden.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

23 oktober 2022 09:11

Tack Göran
Du är snäll du. Jo, narcisist är mycket passande. Även lögnerska av rang. Hon ljög fortare än en häst travar. Kom man på henne med en lögn så vände hon bara och svarade med en ny lögn. Hon tycktes inte fatta att jag gelomskådade henne varje gång... tror jag. Och visa upp sig var hon noga med. På en fest hon var på sa en man att han var moderat politiker. Då kommer och säger "jag är också moderat". Hon kunde lika gärna sagt flaskhals för hon hade ingen som helst aning om moderaternas politik. Men så var hon. Bara för att passa in.
Och nej Göran, jag ska inte på nån begravning. Aldrig i livet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 16:58

På radion sa dom att betalningar och överföringar kommer att bli betydligt annorlunda och svårare med start nästa år. Allt skulle dock inte komma på en gång utan ändringarna ska komma lite undan för undan. Sllt för att försvåra det för de kriminella ...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 10:15

Sedan coronan bröt ut har priset stadigt ökat. Efter coronan har det sjunkit, eller inte? Allärerna gör reklam för att smöret ordinarie pris är nånstans mellan 54 och 65 kronor. MEN, det är alltid nån kedja som har extrapris. Numera oftast 29,90 och ...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 09:27

Tycks vara så att SD har en ganska stor trollfabrik. Det innebär att de betalar pengar för att folk (trollfabrik) skriver gott om SD och skit om oppositionen.  Kanske funkar hos folk som inte läser på själva. Det funkar inte hos belästa väljare. Sj...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 09:05

Både pressbyrån och 7eleven kommer fr o m 2025 att fasa ut cigaretter. Jag vet dock inte vilket ben jag ska stå på. Anledningen är flera. Rökarna kan lätt gå till andra aktörer som fortfarande säljer cigaretter. Smugglingen kommer att öka och gängen ...

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 14:50


  Så det kan gå. Jag accepterar dom, men är ingen fan av dom och skulle aldrig vilja vara. De får väl leva sitt liv. Jag delar inte mitt. Hela klanen är som ett stort skämt.   ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards