Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 20 mars 2024

Ingen ska behöva prioiteras

Av Pink Ozzy - Onsdag 20 mars 09:41

Socialstyrelsen har kommit ut med nya riktlinjer om vilka med ADHD som ska prioriteras. Jag tycker att det är helt fel. INGEN ska prioriteras utan alla ska tas om hand. Man skäms ju när man vet att vi har en regering vars främsta mål är så låg skatt som möjligt i s f att man tar ut HÖGRE skatt så vi får MER pengar till skola, vård, omsorg, polis, räddningstjänst och liknande tjänster som betalas av staten. 

Och börja inte klaga på invandrare igen. De allra flesta är mycket trevliga, välutbildade och bra människor. Men ta gärna hand om dom som inte sköter sig, det har jag inget emot. De som gör rätt för sig ska man dock inte röra. De invandrare som sköter sig betalar ofta mer lön an många andra och är på så sätt en dubbel tillgång för Sverige och dess befolkning.

Men sluta med att prioritera folk. Ok, i vissa fall måste man. T ex om man har 2 på akuten och 1 kan dö om hen inte tas om hand direkt. Då är det självklart att hen ska tas om hand först även om jag legat och väntat 12 timmar längre. Men att dela in folk med ADHD i olika grupper känns helt fel. ALLA har rätt till samma läkarvård. 

Förbjud privat sjukvård så går alla det bättre.


 
 
Rickard

Rickard

Onsdag 20 mars 18:46

Jag har varit SD:are i mitt oförstånd, men tar idag avstånd från dem, då jag liksom du insett att de flesta invandrare vill sköta sig och bli en del av samhället. Jag har dessutom själv bott i 2 invandrartäta bostadsområden och många av dem var trevligare och mer hjälpsamma än svenskar som bodde i samma områden.

Jag kan dock tycka att detta med diagnossättande har börjat gå till överdrift. Jag blev själv för längre sedan diagnosticerad med autism på ganska vaga grunder, sedan när jag flyttade till en ny ort sa de på psykiatrin där att "Den diagnosen gäller inte längre". Att folk har olika personligheter, vissa inåtvända och introverta och andra mer utlevande och extroverta, behöver inte automatiskt innebära att man har någon diagnos.


http://newreflections.blogg.se

Pink Ozzy

Torsdag 21 mars 06:33

Jag blev av en vikarie på psykiatrin diagnostiserad som bipolär. När ordinarie psykolog återkom sa hon att det ju var helt fel. Jag utgick ifrån att hon skulle lösa det. Nu efter drygt 10 år såg jag ag en händelse att det står kvar i alla journaler. Jag har försökt att få bort det, men inte lyckats. Det har gått runt runt och varit 2 ggr hos socialstyrelsen, men inget händer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:51

Nu lånar folk som aldrig för för konsumtion. D v s för annat än bostad dom man fortfarande lånar lite pengar till. För står dom inte att det dom lånar ska betalas tillbaka.... Med hög ränta? Jag vet att många tycker att det är svårt med ränteberäkn...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:40

Om vi tar X, Instagram,  Facebook m fl är nog Instagram den klart bästa. Vilja fantastiska människor med olika färdigheter det finns på vår jord.  Bl a en tjej som nu är 8 år och har perfekt gehör. Hon lyssnar på en låt och efter en kort stund kan ...

Av Pink Ozzy - Onsdag 24 april 09:47

Ibland vill man bara gråta så det sprutar ur ögonen. Hade just stigit upp och lyssnade på 8-nyheterna på radio. De meddelade att 2 barn hade mördats och att en man och en kvinna var inblandad. Senare framkom det att mannen också var svårt skadad.  De...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 19:37

En stor andel kommuner vägrar ge tillstånd till vindkraft. Det kan i o f s vara OK. Men det ska kosta. Att säga att vi häruppe behöver inte elen, vi har redan vattenkraft. Det är ett rätt barnsligt och lågt sätt att försöker stoppa vindkraftverk. S...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards