Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 mars 2024

Av Pink Ozzy - Tisdag 19 mars 21:33

Dej, nu har dom bytt programledare en gång för mycket. Det senaste 2 gökarna får gärna hålla på med sitt barnprogram men håll fingrarna från "smartare än en femteklassare" . De var en katastrof. Får de hålla på en hel säsong kan ni lägga ner programmet snart. Här gjorde SVT en riktig dålig koll av lämpliga aktörer

Av Pink Ozzy - Tisdag 19 mars 08:56

Jag satt nu på morgonen och funderade mig in i en specifik tidsepok då jag själv levt. Låter kanske lite flummigt,  men tänk efter själv. Du kanske bör vara pensionär för att få ut något av det. 

Jag utgick från nutid och det som händer kring mig. Sen gick jag bakåt i tiden med 5-10 år. Ibland stöter jag på en människa och följer hen en stund innan jag är i rätt tidsålder igen. 

Jag tänker många gånger "undrar vad det blev av hen"? Jag har levt ett ganska händelserikt liv med t ex över 30 besökta länder varav vissa i flera år och vissa bara några timmar.

Jag tänkte också på min f d mor och min pappa som har fått många timmar där jag tänker och funderar över vad som hade hänt om inte min s k mor dragit iväg med oss så pappa dog av sorg några år senare. 

Man får ihop ett otroligt fascinerande liv. Vissa saker tycker jag att jag levt nyligen och vissa saker var verkligen länge sedan. Ibland tycker jag att det där måste ju varit i mitt förra liv. 

Fick jag leva om mitt liv skulle jag nog testa på ett annat liv.

Sätt dig i solen idag och fundera. Jag lovar att du nog överraskas av mycket som du inte tänkt på i kanske 50 år.

Ja,ja, jag vet att jag är lite knäpp, men det underlättar.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards