Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 mars 2024

Av Pink Ozzy - Fredag 29 mars 09:21

Läste just en artikel i Aftonbladet.se som var otroligt intressant. Tycker du inte det tycker du inte som jag. Men jag gillar när vanligt folk har ett mål och når dit. Det kan vara många tårar innan man kommer dit, men de gör det. Jag skiter i hur mycket eller lite pengar de tjänar.  Det är bara att de lyckas, gärna utomlands som hör mig lycklig. 

Så gå in på Aftonbladets nätupplaga och läs om tränaren Magnud Lygdbäck som har lyckat och dessutom behållit en fantastisk ödmjukhet. En av dom bästa artiklarna jag läst på länge. Trevlig läsning.


#lygdbäck #magnuslygdbäck #tränare #pt #ödmjuk #artister #avicii #amerika #losangeles

Av Pink Ozzy - Fredag 29 mars 08:48

Nu har rödhaken kommit. Det gör han varje år. Den stannar på vår tomt kring komposten i fem till sju dagar och flyger sedan bort. Sen kommer han tillbaka i höst och gör likadant.

Jag har alltid förundrats över att det bara är en, hur han hittar till just vår tomt och hur han vet när han ska komma .

Sen undrar jag hur länge han lever? För det kan ju inte vara samma, för då skulle han vara 20-30 år. Och är det deras barn och barnbarn så kan man ju undra hur de hittar hit och bara en i kullen. 

Han är verkligen en speciell liten fågel som talar om för oss när det är vår och höst.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards