Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 mars 2024

Av Pink Ozzy - Fredag 15 mars 09:29

Var i en matvarubutik i förrgår som ägs av en kedja. De hade satt ner ägg 30% eftersom de bara skulle hålla sig till idag, d v s 2 dagar. Jag ställde mig bredvid en gammal tant eftersom jag letade efter något annat. Hon läste dock ivrigt på kartongen. Hon tittar på mig med lyckliga ögon eftersom hon redan lagt 24 ägg i vagnen ich funderade ifall hon skulle lägga dit 12 till.

- Ja, sa kvinnan med skröpplig röst, det gäller och fynda!

- Tänk på att de är gamla om 2 dagar, sa jag.

Men det var ett råd hon inte lyssnade på. Jag vet inte hur många äggröra, pajer, omeletter mm Hon hinner göra på 2 dagar,  men 18 ägg var för paret måste väl vara i mesta laget.



Av Pink Ozzy - Fredag 15 mars 09:09

Detta eviga hackande börjar jag bli irriterad på nu. Även om det är svårt att hacka tillbaka  bör en grupp bildas som hackar tillbaka vem det än är. Det här barnsliga som Putin håller på med måste sluta. Man ger sig på banker, hamburgerkedjor, spårbunden trafik, statliga verk mm. 

Det måste ta slut nu och nationella hackare måste anställas för att få slut på eländet. Jag tror att vi och kanske med hjälp från några superhackare från andra länder skulle kunna skapa stor skada jos de hackare som hackar mot Sverige.  Men det får inte dras i långbänk utan måste ske nu.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards