Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 december 2021

Av Pink Ozzy - 9 december 2021 17:38

Hade en vara ute på försäljning och en migrant hörde av sig och busade betydligt lägre än det utsatta. Jag fick honom att höja några 100, vilket han godtog. Sen hörde han inte av sig på 2-3 dagar. Sen återkom han och menade att han nu hade kollat avståndet och att det var så långt att han ville pruta till sitt ursprungliga pris. Jag blev riktigt irriterad eftersom han kom med en lögn. Han visste redan under vårt första samtal hur långt det var för vi pratade om det. Resultatet blev några lögner om prutningar och ingen försäljning.
Idag var jag dessutom och besökte en släkting på långvården. Hon bad mig att hämta lite kaffe. Då bara kastade sig en asiatiska över kopparna och sa att jag inte fick ta själv, med en mycket otrevlig ton. Jag blev ganska paff, men orkade inte bråka just då. Till slut kom hon in med kaffe.
Men det är sådana händelser som får folk att välja SD. Funkade inte på mig, men funkar nog på en del. Kom gärna hit, men anpassa dig. Annars har du inte här att göra!

Av Pink Ozzy - 9 december 2021 09:24

Sabuni gar fel kvinna för att rädda Liberalerna. Tvärtom borrar hon allt större och fler hål i den liberala skutan. Hon som var kvinna skulle rädda Liberalerna. För det skulle ju vara en hon. Det hade ju flera andra partier. Men Ebba Busch och Lööf har större utstrålning än Sabuni . Dessutom är hon mest ute och gnäller istället för att koncentrera sig på sitt eget parti och tala bra om dom. Nej, istället ska hon nu anmäla Strandhäll inför konstitutionsutskottet. Vad tjänar Liberalerna på det? Inte ett svart. Att anmäla nån inför konstitutionsutskottet kräver betydligt allvarligare misstag. Allt annat är att såga sig själv i foten. Förstår man inte det har man inte i tisdagen att göra.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards