Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 december 2021

Av Pink Ozzy - 8 december 2021 20:01

Om du funderar lite bakåt. Vad har hänt de senaste 1000 åren, 10.000 åren eller 100.000 åren. Och nu funderar du lika långt framåt i tiden. Svindlande tanke, men det är just 100.000 år man måste med säkerhet kunna slutförvara kärnbränsle. 1000-tals behållare ska ner i jorden nånstans. Räcker bara med ytterst lite vatten som år efter droppar ner på leran som ska omsluta varje kopparkapsel. Därefter droppar den år efter år på kopparkapseln. Rätt som det är sprick en enda kapsel och grundvattnet i ett enormt område och kanske hela området blir obeboeligt. Det är denna framtid våra efterlevande har att se fram emot.
Vad som nu troligen sker är att man startar ett förvar och att man om senast 10 år (!) beslutar om ifall förvaret är så säker att det får användas. M a o ska många miljoner läggas på ett hål i något berg och om 10 år vet vi om man tror att det är säkert. Om inte ska cirkusen börjar om. Men då harcånandra sidan många ministrar och riksdagsledamöter gått i pension men feta pensioner som de då egentligen inte förtjänat.

#slutförvar #100000år #riksdagupa #kärnavfall

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards