Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 december 2021

Av Pink Ozzy - 24 december 2021 20:46

Nu råkade Kalle Anka också ut för PK-maffian. I eftertexten stod det i år " Istället för att ta bort inlägget vill vi erkänna att det har skadliga effekter, lära oss av det och att inspirera till samtal så att vi skapar en mer inkluderande samhälle tillsammans".
Men sluta nu ! Dåtid var dåtid och nutid är nutid. Jag kan nog få fram 100-tals (minst) filmer som strider på något sätt mot PK.
Nån gång måste vi kolla när filmer mm är tillverkade.
Har själv en bok från ca 1910 som säger att "negrer äro fula, luktar illa och äro lata" , kineser äro" nåja, där går även min gräns. Men boken skrevs då och den allmänna uppfattningen var så på den tiden. Vi kan inte ändra på tiden, men vi kan förändra vårt tänk. Men för guds skull, förbjud inte historien att finnas. Det är den vi lär oss av.

Av Pink Ozzy - 24 december 2021 19:21

För mig i mogen ålder har julen mist sin barnsliga charm. Numera börjar man ju julskylta i oktober och har mellandagsrea den 25/12. Har t o m sett semlor för några veckor sedan. Visserligen saffranssemlor men ändå.
Julmusik i alla kanaler redan före 1/12 och en hel TV-kanal som visar en massa skitjulfilmer sedan månadsskiftet. Jag är så trött på skiten så det finns inte.
Det enda som håller mig uppe är Kalle, Svensson och julmaten.
God jul.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards