Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 december 2021

Av Pink Ozzy - 10 december 2021 20:06

Tiderna förändras. Under många många år åt jag 2-4 ,julbord. Efter ett antal år tackade jag för mig och bad om en lunch under senvintern istället . Ingen leverantör sa nej, utan alla tackade glatt nej till julbord och ja till en lunch till våren. Så det fick bli så. Skönt och slippa julhetsen och istället prata affärer efter nyår. Många affärer har slutat i favör tack vare det.
Så skit i de trista julborden.
Dean Martin sa att nyårsafton är för amatörer så säger jag att julbord är för inköpsamatörer.

Av Pink Ozzy - 10 december 2021 19:56

Nåja jag är ingen vän av nobelfesten överhuvudtaget. Det är en fest för de besuttna. Samtidigt skrattar jag åt alla som sitter där, tvingas äta jättesmå portioner och är låde trötta och hungriga. Nu har man ställt in eländet. Skönt för mig men samtidigt tycker jag synd om alla arbetstillfällen som ni inte blir av.

Av Pink Ozzy - 10 december 2021 19:50

Som du ser är antalet fall på IVA är högre vad det gäller ovaccinerade och vaccinerade. Men det är delvis en liten statistisk lögn. Över 80% är nu vaccinerade. Sä man ska egentligen öka antalet ovaciberade med 8. Då hamnar vi i den reella skillnaden mellan ovaccinerade och vaccinerade. M a o är skillnaden betydligt större. Dessutom är de ocaccinerade skyldig till de flestas sjukdom eller död.
Tycker ni att det är värt det?

Av Pink Ozzy - 10 december 2021 16:59

På någon form av fest ska socialdemokraten Eneroth tillika infrastrukturminister ha berört en kvinnlig partikamrat på något sätt. Och hur fan har detta skötts? Jävligt illa !
Först och främst skulle hon get honom rn rungande örfil. Det hade markerat hennes ställningstagande en gång för alla. Sen skulle hon gått till Löfvén och berättat vad som hänt. Internt borde väl nån haft stake och berättat vad hen såg. Därefter skulle Eneroth avpoliteras...om han har gjort något.
Men vad gör damen ifråga? Hon gör en polisanmälan vilket gör att 100% av alla eventuella vittnen drar öronen åt sig. Men andra ord frias Eneroth vare sig han är skyldig eller inte.
Så, nästa gång tjejer om någon tafsar på er på någon fest så ge honom en riktig örfil. Funkar inte det fullt ut så visa honom hur hårda dina knän är. Ett knä på pungen räcker. Men låt det inte gå till polisen. De har lagen att följa och då kommer de flesta svinen undan.
Om Eneroth är skyldig? Nja, inte i lagens mening. Kan bero på fega vittnen, kan bero på att Eneroth gjorde det i smyg.
Kan också bero på att kvinnan var lite på lyse och värjde sig inte, vilket hon pinsamt uppmärksammade först i nyktert tillstånd dagen efter. För hur det än är så har vi tack och lov en lag och den bör vi följa, även om det känns jobbigt ibland.

Av Pink Ozzy - 10 december 2021 16:01

Nu ökar smittotalen p g a corona + vänner igen. Detta beror till största delen på att det finns ett antal idioter som tror att de klarar sig ändå. Men nu är det inte så. De ovaccinerande smittas i rasande fart, men smittar även en och annat vaccinerad. Ofta p g a andra underliggande sjukdomar.
Själv tar jag bort mina s k "facebookvänner " som säger sig nobba vaccin. Jag säger även upp bekantskapen med folk jag känner och vägrar att vaccinera sig. Jag hatar dom lika mycket som SD. Alla sätter sina gränser, jag sätter mina.
Så ta dig i kragen och ta dina sprutor. De är inte farligare än den mat du äter med alla E-tillsatser.
Skärpning Nu!!!

Av Pink Ozzy - 10 december 2021 15:52

Förjävligt att Postnord nedlåter sig till att delar ut sånt skit. Borde förbjudas.

Av Pink Ozzy - 10 december 2021 14:46

Först skrattade jag, men sen började jag att fundera. Man pratar om höga bensinpriser brist på kaffe, ansjovis och idag visar det sig att det kommer att vara brist på oxfilé. Men herre gud, vilket i-landsproblem. Har själv av princip undvikit oxfilén under varje nyår. Klart överreklamerad köttbit. Dessutom går några miljoner människor hungriga på nyårsafton och skiter i både oxfilé, champagne och smällare de vill ha något i magen. Fundera på det när du på nyårsafton äter din sega oxfilé.

Av Pink Ozzy - 10 december 2021 14:40

Sprids mycket ris och skit över Kalla just nu. Frågan är varför? Hon har tagit flest medaljer i stora mästerskap av alla skidtjejer genom tiderna och hennes sista stafettsträcka för något år sedan minns väl alla.
Men nån gång kommer det en ny generation och den börjar komma nu. Numera är det tufft att vara med i skidlandslaget. Finns många fantastiska tjejer just nu. Vore kanske bättre om Kalla bara slutade så vi får minnas henne som den stjärna hon är värd att minnas som. Tack Charlotte för allt.

#charlottekalla #skidlandslaget #bästisverige #flestmedaljeridtoramästerskap

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards