Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under januari 2021

Av Pink Ozzy - 22 januari 2021 09:34

Vad håller egentligen Liberalernas Nyamko Sabuni på med? Vill hon verkligen gå ur januariavtalet? I s f är hon dummare än jag trodde.
Opinionen är emot henne. Liberalerna ligger på 2,5-3 % just nu i opinionssiffrorna och det finns inget som säger att det kommer att vända.
Att gå ur januariavtalet innebär en regeringskris. Antingen försöker Löfvén driva en minoritetsregering eller så blir det omval. Blir det omval så kommer inte Liberalerna in I riksdagen. Istället kommer qvisslingen Kristersson att driva Sverige tillsammans med Åkesson och Busch. Vilken trio för Sveriges pensionärer, lågavlönade, arbetslösa och sjukskrivna....
Det blir 4 år i helvetet för dom. Skulle detta ske kan vi skylla på Liberalernas Nyamko Sabuni som inte tycks fatta vad hon ställer till med. Har inte L en bättre nisse att leda partiet? Inte för att jag är L utan för att jag inte vill se en blåbrun sörja regera Sverige.

Av Pink Ozzy - 20 januari 2021 13:19

Tommy Salo, en gång en otrolig bra målvakt, har åkt dit för rattfylleri. Minns inte om det är första gången, men jag tror inte det. Hur som helst är 1 gång en gång för mycket. Speciellt om han har över 3 promille i kroppen. Med tre promille klarar de flesta inte att starta en bil. Många slocknar långt innan.
Det är det som är det tragiska. Klarar man att starta en bil med dryga 3 promille så tyder det på en lång ovana av supande.
Sedan frågar jag mig om han, liksom Paulo Roberto, "gjorde det för första gången"? Tyvärr tror jag inte det. Vi får hoppas att fan får hjälp.

Av Pink Ozzy - 20 januari 2021 09:59

Mer och mer växer Ebba Busch in I rollen som Trump. Lika ordenligt, lika självsäker, lika envis, mm.
Ta den omtalade stugan t ex. Ska hon inte ge sig snart? Lura gammalt folk är jävligt lågt. Betala vad mannen vill ha. Det har hon nog råd med. Men nej , hon ska trilskas dom en liten barnunge.
Och såna partiledare har vi i Sverige...

Av Pink Ozzy - 20 januari 2021 09:51

Idag är det Trumps sista dag. TACK OCH LOV. Men jag förstår inte hur han kan benåda en massa "medskyldiga" . 143 personer benådades istället för att dätt hela rasket bakom lås och bom.
Detsamma gäller dödsstraffen som Trump såg till att de utfördes. De kanske skulle ha dödats för sina gärningar, men det borde Biden i s f h beslutat om.
Märkliga lagar dom har i USA.

Av Pink Ozzy - 17 januari 2021 22:35

Varför återvände Navalnyj till Ryssland idag? Vad hotade ryssarna med egentligen? Finns väl annars ingen vettig människa som återvänder till ett land där man per automatik hamnar i fängelset. Måste finnas ett starkt hot som fått Navalnyj att återvända.

Av Pink Ozzy - 17 januari 2021 22:31

Grävde lite bland facebookgrupper mot covid-19-vacciner. Vilka tomtar. De hår då på allt. OK, jag godtar dom dom bara är rädda för att få några biverkningar. Det är rätt naturligt. Det är jag också. Men jag funderar på alternativet och inser att jag absolut inte vill ha covid-19. Dessutom äter jag ett stort antal tabletter och dessa biverkningslistor är betydligt längre än de biverkningar man kan få av covid-19. Dessa tabletter äter nåde jag och många andra utan att blunda.
Så dessa personer ursäktar jag. Men när man går ut och säger att man sprutar in mikrochip i oss så regeringarna kan hålla reda på oss blir jag förbannad. Ännu mer förbannad blir hag när folk skriver att Pfizer gått ut och sagt att de tog fram corona bara för att sen spruta i oss chipset. Dessutom skulle samma företag ha sagt att de bara hade testat det på 8 personer.
Jodå, kollar man på deras gruppbilder så framstår nästan Trump dom gud fader själv.
Finns många dårar i vår herresäten hage.

Av Pink Ozzy - 15 januari 2021 15:19

Efter att regering och Tegnell gått it med rekommendationer före jul har det gått inflation i politikers inte leversom de lär. Om vi t ex tar moderatledaren Kristersson sommar ut hårt varje gång han får chansen kanske ska knipa käft framöver. Hans eget finansborgarrådet Anna König Jerlmyr (M) bad alla stockholmare att stanna inne. Samtidigt såg hon till att stänga ner aktiviteter för barn.
Sen åkte hon själv med familjen till fjällen.
Så jag tror moderaterna ska knipa käft framöver.

Av Pink Ozzy - 15 januari 2021 10:56

Engelsmän är överlag ett konstigt folk. Kolla bara hur de beter sig i parlamentets underhus. Det är ju lekskolenivå. 

De har ju fortfarande vänstertrafik och en hel uppsjö av regler och förordningar alla måste uppfylla. 

Nu kommer de med en ny "ljus" idé. 

Tanken är ju att alla ska få 2 sprutor mot Corona med några få veckors mellanrum. Men nu har någon smartskalle räknat på det och kommit fram till att dessa sprutor ger ett skydd på 70-90% redan efter första sprutan, Så nu ska de inte ge den andra sprutan förrän efter ca 3 månader. På så sätt tror man sig kunna rädda fler människor.
En helt sjuk tanke. Sprutan hjälper först efter andra sprutan fullt ut. Dessutom finns det en stor risk att viruset muterar ytterligare och nästintill blir ett supervirus som nästintill kan vara omöjligt att få bukt med. Då sitter den blonde golvmoppen riktigt i skiten. Då kan de lika bra låta ön dö ut och börja om från början. . 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards