Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 mars 2022

Av Pink Ozzy - 23 mars 2022 20:58

(Fick för mig att använda melodin till 99 Luftballongs som Nena sjöng för mer än 20 år sedan. Resultatet blev detta.)

Har du lite tid för mig
Så sjunger jag en sång för dig
Om 99 tomma vagnar
Som står där tomt
efter skott från Ryssland
99 tomma barnvagnar
Stod där på en lång rad.

Dom ej stå där
Så ryssen tänkte
Ska vi ta dom
Eller ska dom stå?
Barnen är borta
Så varför ska the russian shorta.
Inte barnen ska nu bort
Utan vagnarnar ska också bort

99 barnvagnar
Står där ensam på ett torg
99 barnvagnar
Efterlämnar en stor sorg
99 barn blev älvor
Och flög bort som änglar

Ryssen vill inte se fördärvet
Tror att allt är det ukrainska arvet
Alla hatar Putin nu
Men mannen är iskall.
Saknar känslor, empati.
Saknar värde och eget mod
Han skickar ut sina små soldater
Rädda, hungriga och oerfarna.

99 barnvagnar
Står där ensam på ett torg
99 barnvagnar
Efterlämnar en stor sorg
99 barn blev älvor
Och flög bort som änglar


Finns det inte någon som
Kan hejda denna parodi
Finns det inget land i världen
Som vågar sätta stopp för "värden".
Inga fler barn ska dödas
Alla ukrainska barn ska födas
Utan rädsla utan skräck
Allt fungerar bara Putin är väck.

99 barnvagnar
Står där ensam på ett torg
99 barnvagnar
Efterlämnar en stor sorg
99 barn blev älvor
Och flög bort som änglar

(© Marpelin)

Av Pink Ozzy - 23 mars 2022 19:55

Oj så knepigt. Varför dödade en kille i Malmö 2 lärare? Själv säger han tydligen att han hatade dom. Ja, kanske det. Men varför? Finns ju alltid en orsak. Vad har grabben gjort under sin skoltid? Har han bråkat och stökat mycket så att lärarna sa ifrån och gav honom dåliga betyg? Eller skötte han sig , men fick skit ändå? Och vad för slags stöd fick han hemifrån? Vad gjorde skolan under hans skoltid?
Är han fullt frisk, eller har han diagnoser mm?
Man kan ställa sig mängder av frågor och många kommer att ställas under rättegången framöver. Frågan om det blir rättvist. Själv kan jag inte tänka mig annat än ett mycket hårt fängelsestraff eller mycket långvarig vård.

Av Pink Ozzy - 23 mars 2022 15:39

Sveriges genom tiderna bästa skidåkerska ska sluta efter denna helg då SM avgörs.
Det senaste VMet skulle hon nog inte ställt upp i. Det gjorde inte henne rättvisa. Glömmer aldrig upploppet i stafetten för något år sedan då hon bara flög förbi alla andra på upploppet.
Hon var också lite speciell vid intervjutillfällen. Finns ingen som kan se då möte och arg ut efter ett dåligt lopp som Charlotte och det finns ingen som kan skina som en sol efter ett bra lopp, gärna med ett guld som belöning.
Jag vill tacka Charlotte och skulle gärna vilja se henne framöver i de TV-tävlingar som finns. T ex Mästarnas mästare, superstars m fl. Undra om inte hon vore perfekt på TV som expertkommentator också.
Tack för allt Charlotte!

#charlottekalla #skidor #sverigesbästagenomtiderna #supermänniska #tackförallt #visomälskarcharlottekalla

Av Pink Ozzy - 23 mars 2022 13:18

Tur vi har Robert Aschberg. Han hittar sång som annars inte kommer fram. T ex att Verisure tycks vara ett ruffelföretag. Jag har länge gång i bytestankar vad det gäller larm. Verisure har härmed uteslutit sig själv.
Vem vill ha lås som inte fungerar och där personalen talar osanning. Aldrig i livet att jag låter dom ens ge mig rn offert.

##robertaschberg #verisure #200sekunder

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards