Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 mars 2022

Av Pink Ozzy - 4 mars 2022 19:15

För bara några dagar sedan skulle H&M bygga ut i Moskva. Men folkets reaktion i bl a Sverige har stoppat det hela och H&M har sällat sig till alla de andra som redan tidigare fattat hur det hänger ihop i öst. Bättre sent än aldrig...

Av Pink Ozzy - 4 mars 2022 18:52

OK, Politikerna ska lyssna på sina väljare. Ibland blir det dock lite parodi. Först besöker kan inte SDs Åkesson välja mellan Biden och Putin och så plötsligt sitter han i skiten och MÅSTE välja. Antingen Nato/Biden eller så Putin och hans anhang av typer Lukasjenko. När alla partier nationellt och internationellt har valt så står Åkesson som en åsna mellan två hötappar och vet fortfarande inte vad han ska göra. T o m Vänstern har sent om sider valt sida. Nu är det bara SD och Åkesson kvar som väljer Demokratiska länder alternativt Putin och hans korrupta anhang. 

Ja, vad ska man säga? Har inte Åkesson sina skjutningar och sina flyktingar att prata om blir det knäpptyst. För skjutningar är inget man pratar högt om just nu och flyktingar, speciellt från Ukraina är ju numrera välkomna inom Hela EU. 

M a o ett pissigt läge för våra bruna. Lite mer stake och rakryggat parti hade hållit fast vid sina ideal. Men nu när Sverige vill ta emot flyktingar och Åkesson gillar Putin hamnar plötsligt Sverigedemokraterna i en riktig dålig sits. <sämsta tänkbara skulle jag vilja säga. Nu visar ju Åkeson och SD hur de egentligen tänker....... eller inte.....

Av Pink Ozzy - 4 mars 2022 13:32

Aja baja Prinsen. Man får inte köra 89 där det är 70 km/t.
Själv tycker jag väl att han inte borde fått någon bot. Han är trots allt racerförare och vet vad han håller på med. Det är nog betydligt mindre risk att det jänder något med honom bakom ratten än en 80-åri f som kör 60.
Hade senast idag en bil med en äldre (ja, äldre än mina dryga 60-tal) Som körde 60 på en 70 väg. Vi passerade flera rondeller och han stoppade upp trafiken flera gånger innan han såg att hela rondellen var tom innan vågade sig ut.
Det jag egentligen vänder mig emot är polisernas lättja. Det är då enkelt att stå nånstans med en radar. Däremot är det betydligt jobbigare för en polis, delvis p g a lagarna, att sätta fast dom verkliga syndabockar. Du har ....
....målvakterna. Hörde för någon dag sedan att en enda person stod på flera 100 bilar. FÖRVERKA FORDONEN.
... A-traktorer som är trimmade
.... De som kör om på totalt olämpliga ställen.
... De som genom slalomåkning tar sig fram i trafiken.
Jagkan hålla på en bra stund till, men det räcker för idag. Ta dom istället för fortkörare (ok, finns gränser även där,) så blir det nog bättre i trafiken.

#polisen #radar #hastighetsöverträdelse #farligaitrafiken #omprioiterapolisarbetet

Av Pink Ozzy - 4 mars 2022 09:27

Efter en förmiddag med en massa måstesaker så kommer det att bli en eftermiddag med Whiskey och vitt vin.
Kaffe och Whiskey eller kanske konjak blir det på altanen och vinet till maten.
I övrigt blir det nog lite arbete kring tomten också.
Trevlig helg.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards