Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 mars 2022

Av Pink Ozzy - 17 mars 2022 10:18

Man forskar enormt mycket om universum. En massa satelliter, raketer, teleskop mm har skjutits upp utan någon reell nytta för mänskligheten som vill ha mat och fred.
Detta eviga letande efter liv i rymden. Vad ska det vara bra för. Jag ska försöka ge er perspektiv på det hela.
Vi lever i vintergatan, vilket är en galax. I vintergatan finns det 1000-tals solsystem varav vi och vår sol är ett.
Sedan har vi ju inte bara vår galax. Nej, man tror att det finns miljoner. Den närmaste heter andromedagalaxen. Och den närmar sig jorden med en hiskelig fart. Har läst om 400.000 km i timmen. Så den kommer att krocka och "äta" upp vårt solsystem.... om 4 miljarder år !!! Varför forskar man i sånt? Helt onödigt vetande.
Sen har vi den eviga frågan om det finns liv lågon annanstans. Självklart finns det liv. Men vad spelar det för roll? Med liv menar man ju inte gubbar och gummor utan allt som på ett eller annat sätt lever. Men då gör man ett stort misstag enligt mig. Man riktar in sig på planeter som består delvis av syre och vatten ?!?! Varför det? De kan ju bestå av något helt annat. De kanske inte ens äter som vi. De kanske får näring på helt annat sätt.
Så allt detta forskande är helt bortkastade pengar. Dessa 100-tals miljarder borde kunna ge mat och husrum åt alla fattiga på jorden flera gånger om. Så stoppa all dyrbar rymdforskning i minst 10 år och för jordens befolkning istället.

#rymden #rymdforskning #stopparymdforskning #livirymden #mattilldehungrande #mattillfattiga

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards