Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 mars 2022

Av Pink Ozzy - 1 mars 2022 21:41

Detvär inte så avslappnat just nu. Tvärtom börjar det bli lite obehagligt.
Putin är just nu som en skällande hund. Han skäller och nafsar. Så länge han kan göra det så gör han det. Det farliga är när han börjar känna sig trängd. Då är han som en trängd hund och anfaller hej vilt. Så alla sanktioner, utestängningar och annat gör att han kan börja bli orolig. Hans pengar börjar bli värdelösa vilket även gäller oligarker och andra "vänner". Hur länge håller de ihop? Troligen ett tag till. De sitter ju i samma båt och slipper inte undan så enkelt.
Jag förstår dock inte varför han överhuvudtaget går in i Ukraina. När kriget är över så är Ukraina en ruin och miljoner människor hatar honom. Vad gör han då? Nöjer han sig med det? Jag tror inte det. De baltiska staterna ligger illa till. Så även Georgien och kanske t o m Polen och Finland.
Den här mannen är oberäknelig på alla vis. En kommunist med miljarder på banken. Så sjukt och så långt från den svenska vänstern man bara kan komma.

Av Pink Ozzy - 1 mars 2022 10:04

Innan kriget fanns det mängder av nyheter. Var är de nu?
Hela den politiska högerkanten är tyst utom när det gäller att skicka vapen till Ukraina.
Ingen Corona tycks förekomma längre.
Inga skolskjutningar och gängkriminaliteten tycks ha avtagit. Och mycket annat tycks ha avstannat.
Ironin å sido. Jag ser bara fram emot ett mer varierat nyhetsutbud, även om jag tycker att det Putin gör är förjävligt.

Av Pink Ozzy - 1 mars 2022 09:40

Jag drömmer varenda natt. Tyvärr så försvinner drömmarna i regel in i ett svart hål så fort jag vaknar. Vissa saker kommer jag dock ihåg. Ofta är min salige svärfar med på något sätt. Även en VD jag hade i ca 20 år. Sen kommer det mer eller mindre kända personer oftast ur bekantskapskretsen. Vi befinner oss på alla möjliga och omöjliga platser eller gör alla möjliga konstiga saker.
I natt åkte jag med min VD i en SAAB och så fort vi hamnade på vattnet så flöt SAABEN som en båt.
Vi var också på den firma jag en gång arbetade. Men öppnade jag en förr kunde jag befinna mig någon helt annanstans. Och så fär jåller det på, natt efter natt.
Det är aldrig några mardrömmar man hade som barn, bara helt skruvade drömmar som aldrig skulle kunna uppstå i verkligheten.
Var får nu hjärnan allt ifrån?....

#drömmar

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards