Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 mars 2022

Av Pink Ozzy - 29 mars 2022 19:44

Varför ska Ryssland plötsligt återgå och lämna bl a Kiev? För det första tror jag inte på detta helt och hållet. Ryssland och Putin är ingen som går att lita på. De ljuger som borstbindare. Men låt oss anta att de går tillbaka så beror det på att det helt enkelt sket sig i Kiev.
MEN det kan också bero på att han har en ondare plan. Han kanske vill ha bort alla ryska soldater innan han trycker på den röda knappen och spränger en atombomb över stan. Med Putin är ingenting omöjligt.

#kiev #ryssland #ukraina #putin #atombomb

Av Pink Ozzy - 29 mars 2022 16:31

Svenska hamnar ska nu blockera ryska båtar. Flera båtar innehåller tydligen ekologiska bananer. Jag tycker att det är ytterst trist att kasta mat. Låt dom lasta av, men betala inte ut några pengar. Skicka sen bananerna till Ukraina.

#bananer #ukraina #blockad #ryssland

Av Pink Ozzy - 29 mars 2022 16:23

Skådespelaren Will Smith blev förbannad under Oscarsgalan på en stå-uppare, Chris Rock, som gjorde sig lustiga över Will Smiths fru som lider av en sjukdom som gör att allt hår faller av. Will gick då upp och fram till scenen och gav pajasen en rejäl örfil.
Perfekt! Själv hade jag nog inte nöjt mig med det. Har man ingen fingertoppskänsla ska man hålla käften. Även om man enligt merikansk lag får säga vad dom vill så tycker inte jag att så måste ske.
Så Will du gjorde ett perfekt jobb.

#oskarsgalan #willsmith #chrisrock

Av Pink Ozzy - 29 mars 2022 16:11

Delstaten Florida har nu undertecknat en gaylag som förbjuder att barn under 9 år undervisas i HBTQ-frågor. Varför då?
Själv är jag och har alltid varit hetro, men jag lider med HBTQ-folket. Vad är det för farligt med att man diskuterar sådana frågor hemma eller i skolan. Nej, det är för sorglig hur vår värld är 2022.

#hbtq #florida #undervisningsförbud #skamligt #gaylag

Av Pink Ozzy - 29 mars 2022 15:57

Har du också dagar du helst vill sova bort? Då du tycker allt och alla är emot dig? Dagar du inte har lust med något, inte ens att äta?
Då vet du precis huf jag känner mig. Jag som VSP (very sensitiv person) känner av för mycket och lägger alla ord, uttryck och gester i en vågskål. Där andra tycker " men bry dig inte, lägg det bakom dig" så går det inte. Inte ens med tabletter.
Ser inte ens fram emot kvällens fotboll, och då är det illa.
Men alla har vi kanske sådana dagar och slla hoppas vi att morgondagen blir bättre.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards