Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 mars 2022

Av Pink Ozzy - 18 mars 2022 21:58

Har i hastigheten försökt mig på en variant av den fenomenala låten 99 Luftballongs. Den går säkert att göra den mycket bättre, men detta är ca 30 minuters arbete.

Har du lite tid för mig
Så sjunger jag en sång för dig
Om 99 tomma vagnar
Som står där tomt
efter skott från Ryssland
99 tomma barnvagnar
Stod där på en enda lång rad.

Dom ej stå där
Så ryssen tänkte
Ska vi ta dom
Eller ska dom stå?
Barnen är borta
Så varför ska the russian shorta.
Inte barnen ska nu bort
Utan vagnarnar ska också bort

99 barnvagnar
Står där ensam på ett torg
99 barnvagnar
Efterlämnar en stor sorg
99 barn blev älvor
Och flög bort som änglar

Ryssen vill inte se fördärvet
Tror att allt är det ukrainska arvet
Alla hatar Putin nu
Men mannen är iskall.
Saknar känslor, empati.
Saknar värde och eget mod
Han skickar ut sina små soldater
Rädda, hungriga och oerfarna.

99 barnvagnar
Står där ensam på ett torg
99 barnvagnar
Efterlämnar en stor sorg
99 barn blev älvor
Och flög bort som änglar

Finns det inte någon som
Kan hejda denna parodi
Finns det inget land i världen
Som vågar sätta stopp för "värden".
Inga fler barn ska dödas
Alla ukrainska barn ska födas
Utan rädsla utan skräck
Allt fungerar bara Putin är väck.

99 barnvagnar
Står där ensam på ett torg
99 barnvagnar
Efterlämnar en stor sorg
99 barn blev älvor
Och flög bort som änglar
©Marpelin

Av Pink Ozzy - 18 mars 2022 20:21

Tittar på kulfinalen och spar Talang till en annan dag. Hur som helst kom jag att tänka på Fanny Roos och Bianca Ingrosso. I 10 fall av 10 skulle jag välja Fanny. Nej, nu prata jag inte om en direkt och intensiv fysisk kontakt utan framför allt att bara gå ut, äta en bit mat och ta lite vin eller öl.
Jag tror att jag absolut skulle ha roligare med ödmjuka Fanny.
Och "fysisk kontakt" så skulle jag betydligt hellre ge Fanny en kram än Bianca Ingrosso. Där kan man ju få skavsår efter 5 sekunder. Eller som jag brukar säga "en hundkoja med ett men i varje hörn".
Men det är min privata åsikt. Jag föredrar folk som är trevliga i sättet och det tror jag Fanny är.

#fannyroos #biancaingrosso #trevligafanny #neverbianca

Av Pink Ozzy - 18 mars 2022 19:32

Förundras hela tiden över program som Superstars, Mästarnas mästare m fl. De som deltar där är världens vinnarskallar. Men till skillnad mot dokusåpor så är de vinnarskallar under själva tävlingen, men däremellan världens bästa killar och tjejer.
Kan egentligen inte välja ut någon. ALLA är kanon. Men jag älskar Peter Forsberg. Han är ofta äldst, men ger allt. När sedan tävlingen ör över ör han helskön och är en i gänget utan några divalater. Förlåt alla andra tävlande, ni är lika bra, men av någon anledningen gillar jag Forsberg. Kanske flr att jag följt honom sen TV-pucken.
Ju längre hag kommer I detta inlägg ju fler fantastiska stjärnor dyker upp. Loui Sand har gjort stort intryck på mig. Har följt honom i alla landslagsmatcher som visats på TV. Vet inte hur ofta hag skrek "in med Sand". Gillade en sexa som utmanade. Tyvärr läser jag nu att gan slutar nu p g a mobbing. Förjävligt. Som sagt ska många egentligen nämnas, men jag vill avsluta med den störste, Ingemar Stenmark. Vilken kille. Han kommer också alltid att finnas i mitt hjärta.

#superstars #mästarnasmästare #peterforsberg #ingemarstenmark #louisand #vänlighet #trevlig #vinnarskallar

Av Pink Ozzy - 18 mars 2022 19:15

Äter man mellan 15 och 28 tabletter om dagen så kan man ju tycka att ens dagar är räknade. Men jag har inte tid att dö! Läser dagligen om folk som dör på tok för unga. Titta bara mot Ukraina.
Själv är jag glad att vi än så länge slipper kriget. Jag vågar inte tid att dö.
Läser just nu hur vi ska kunna äta insekter och en massa växter i naturen. Måste testa det.
Har en massa olästa böcker och måste läsa dom.
Har barn och barnbarn och måste få älska dom mer.
Har en fru sedan snart 50 år och måste älska även henne ett antal år till.
Sen finns det oändligt mycket mer jag är nyfiken på. Dessutom vill jag så gärna bli gammelmorfar innan jag dör. Skulle älska detta oerhört.
Men vi får väl se vad som händer. I övrigt vill jag se...
... Bajen bli svenska mästare.
... Sverige vinna fotbolls-VM
... Se Mondo ta 6.25
... FÅ FRED PÅ JORDEN.

Av Pink Ozzy - 18 mars 2022 16:48

Är det mågot jag hatar så är det "valfläskauktioner" . Nu gick sossarna ut med att sänka drivmedelspriset med drygt en krona och så 'pang' ökar högern till ca 5 kr. Men hallå, vakna upp! Det är inte Kristersson, Busch eller Åkesson som betalar sänkningen. Det är VI !!!!
Antingen får vi betala det direkt på skattsedeln eller så får vi betala det under många år genom diverse lån med ränta. Just lånen är ju lågot sossarna har arbetat med att få ner. Nu är vi snart uppe där igen. Speciellt om brunhögern får dom de vill.
Du får självklart som du vill. Om du vill ha lägre drivmedelspriser får ru självklart det, men du får betala det via skattsedeln.
INGENYING ÄR GRATIS.

Av Pink Ozzy - 18 mars 2022 14:46

Nu plötsligt, bara dagar innan finalen säger hon att hon gjorde en läggmatch mot Helené. Vilket skitsnack. Däremot fjorde hon en fuling flera gånger och la sig på rygg när hon inte orkade mer. Den tjejen tror jag inte ett skit på. Hon är nog årets falskaste farmare. Det var såååå skönt mär hon åkte ut.
Nu håller jag alla tummar på Helené. En ytterst trevlig tjej. Hon har hållning, styrka, ett trevligt sätt fantastiskt skratt och mycket mer. Hoppas hon vinner. Men Cissi är också en värdig vinnare. Däremot inte de två andra dom mest har dragit benen efter sig.
Så vi får väl se vem som vinner på söndag.
Ska väl också säga att TV4 återigen gjorde en bra produktion med tanke på att de inte tog med idioter som bara skriker och bråkar. Lite stök blir det ju alltid, men det var inom ramen. Synd bara att så många måste ljuga sig framåt i farmen.

#farmen #farmen2022 #helené #monica #cissi #brafarmen2022 #tv4

Av Pink Ozzy - 18 mars 2022 11:20

Ukrainas folk lider, men även det ryska folket tycks ha det svårt. Hyllorna i affärerna gapar tomt.
Så både det vanliga folket i Ryssland och Ukraina har det jättesvårt p g a en enda man och hans anhang - Putin.
Det finns ett fåtal som äter dig mätta med allehanda godsaker - Putin och hans anhang.
Frågan är bara hur länge detta kan pågå. Landet är bankrutt och nu är det verkligen dags att väst och alla andra länder pressar Putin och Ryssland maximalt. För att avskriva skulder eller minska räntorna bör landet avrustas.
För om det fortsätter lite till kommer även ryssarna att lämna landet och bi får ytterligare en flyktingvåg som vi verkligen inte vill ha.
Nej, västvärlden OCH Kina måste agera NU. BLOCKERA PUTIN NU.

#putin #ryssland #konkurs #ukraina #matbrist #flyktingar #flyktingvåg #ryskaflyktingar

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards