Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 mars 2022

Av Pink Ozzy - 5 mars 2022 21:40

Blir så trött på alla ungar som röstar på ungar. Här finns Lisa Miskovsky och Lillasyster och så röstar dom på 2 skitlåtar av barn för barn. Men så är det väl när varenda unge får en mobil vid födseln. Dom borde delat in röstningen i grupper som tidigare och inte bara tala om vem som gick vidare. Nu verkar det som om de bara räknade alla röster rakt av och då blir det ju ungarnas röster som ger utslag tyvärr. Här kastar man ut 2 riktigt bra låtar. Sorgligt. Men mellot är mellot och allt kan hända. Och som vanligt kan det ju det.
Och förresten, varför 2 semifinaler? Varför inte 1 där 4 låtar går vidare?

#mellot #mellodifestivalen #lisamiskovsky #lillasyster #fellåtvann #skitlåtar

Av Pink Ozzy - 5 mars 2022 12:08

Sista åket i norska tävlingar och snart den sista tävlingen överhuvudtaget för Therese Johaug. Personligen tycker jag att det är skönt. På så sätt blir det lite jämnare tävlingar nästa år. Hon har varit lite för överlägsen i sina bästa stunder. Ibland har också dopingtankarna infunnit sig. Vi får väl se om ett par år när de tar fram hennes prover igen. Är dom justa kan jag äntligen glädja mig åt Johaugs alla vinster. Och det kan ju mycket vi äl vara så att hon är helt odopad. Hon väger ju inte så mycket. Har hon sedan staka armar, en stark rygg och mage så är det ju inte omöjligt att vara så bra. Vi får hoppas att det är så.
Får se vad hon kommer att ägna sig åt härnäst. Kanske utveckla en läppsalva utan förbjudna medel...

#theresejohaug #johaug #skidor #enormskidåkare #dopning? #tacktheresejohaug

Av Pink Ozzy - 5 mars 2022 11:56

Putin lovade några "gröna" korridorer så att folk kunde få fly utan risk.
Men det sket sig. Som vanligt kan man inte lita på ryssen och de fortsatte att beskjuta civila. Borde vara dags med krigsrätt snart.

Av Pink Ozzy - 5 mars 2022 10:46

Många ryssar har förlorat massor av pengar. Oligarker o i har förlorat miljarder. Nu är frågan när de fått nog? När kommer de att kontakta militären och går ihop med dom för att störta Putin. Jag undrar om det är så långt bort?
Det som måste brytas är Putins lögner om vad som sker. Skriver du sanningen i någon tidning så kan folk därifrån få 15 års fängelse. För att skriva sanningen. För att de skriver att Ryssland befinner sig i ett helt onödigt krig. Att ryssar dör för en helt onödigt sak. Att ryssar kommer att lida ekonomiskt för lång tid framöver.
Så när ska några kuppa bort Putin. Han får ju allt färre vänner på sin sida.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards