Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 mars 2022

Av Pink Ozzy - 27 mars 2022 22:15

Nu är Ulf Fredriksson på hugget och menar att Sverige måste stoppa upp försvaret. Då har jag en liten undran. Vem la ner värnplikten 2010? Jo, det var Alliansregeringen. D v s M och dina små knähundar L, C och KD. Så gå inte runt och låtsas att Sossarna bär skulden för är detta. Men det är ju ditt favoritrecept att låtsas att Moderaterna är oskyldiga till allt och allt är sossarnas fel. Dina knähundar som numera består av L, KD OCH SD kör med samma stil och dumförklarar oss väljare. Men vi har ett bättre minne än du. Så ta på dig så kunden för dina och moderaternas fadäser och låtsas inte att det inte är ett fel helt och hållet.

#moderater #socialdemokrater #ulfkristersson #värnplikt #alliansen #värnpliktensavskaffande #sverigedemokrater #kristdemokrater #liberaler

Av Pink Ozzy - 27 mars 2022 19:47

Idag var det en typisk mellandag. Ingen lust med nånting egentligen. Värker överallt i kroppen efter en veckas jobb på tomten.
Sen blir jag så less på Putin som förstör ett helt land och mördar folket bara för att han är maktgalen. Att bombar sönder så mycket kapital är totalt vansinne. Att mörda människor är totalt inhumant. Han är ju totalt känslokall. En iskall psykopat.
Det enda som skulle pigga upp lite vore om Ryssland omgående skulle dra sig tillbaka eller om någon lyckades döda Putin. Ja,ja, det finns flera ryssar som vill ta över, men förhoppningsvis ingen psykopat.
Från det ena till det andra. Det pågår SM i ett rad grenar. Mattcurling var en gren. En paragren som även jag skulle vilja spela. Påminner om Kegeln som man bl a spelar i Österrike. Fast där spelar mat ute på asfalt banor. Sen är det alltid lika kul att se cyklar och motorcyklar ta sig över nästan omöjliga hinder. Konstigt att inte grenarna är större. Å andra sidan är det väl en rätt dyr sport.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards