Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 mars 2022

Av Pink Ozzy - 15 mars 2022 16:44

Man läser att Swedbank återigen är inblandat i pengatvätt. Jag förstår inte hur det kan gå till.
Svärmor har överlåtit till oss att hantera hennes pengar fullt ut. Men så enkelt är det inte. Först måste man ha en fullmakt från Swedbank som man fyller i och skriver under. Sen ska svärmor skriva under och därefter 2 vittnen.
OK, då var det väl klart?
Nix.
När man kommer till banken måste hon först ringa Svärmor och bägge vittnen.
Men nu är väl allt klart?
Nja. Inte riktigt.
Det går visserligen att säga några få aktier och en fond. Det hår också qtt flytta runt pengar på hennes konto , men när vi ska flytta delar av pengarna till mågon annans konto är inte fullmakten något värd.
Då måste man ha ett gåvobrev som vi, Svärmor och 2 vittnen ska skriva på .
Inte undra på att man aldrig får någon ränta på insatta pengar. De går ju åt till alla papper som ska signeras.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards