Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 mars 2022

Av Pink Ozzy - 14 mars 2022 15:43

Håller på i trädgården så ofta jag bara kan och kroppen vill. D v s 2-3 timmar i långsamt tempo eftersom ryggen inte vill det jag vill.
Men det kanske blir sista sommaren ändå. Om nu Kina hjälper ryssarna med vapen har vi så gott som ett tredje världskrig och vi är nästan mitt i det i s f.
Så vi ska kanske njuta av sommaren som kommer. Tittapå varje blomma lite extra. Njuta av varenda grönsak, frukt och bär så mycket det bara går.
Vi vet ju tyvärr inte vad som kommer under den närmaste tiden. Det enda vi vet är att det inte bli som förr.

Av Pink Ozzy - 14 mars 2022 09:51

För några dagar sedan dryftades tydligen frågan om man ska få ta med sig sitt/sina husdjur till skyddsrummen om det skulle bli krig även i Sverige.
Finns bara ett enda svar.
NEJ !!!
Vad är det gör trams? Skyddsrummen är till gör människor. Husdjur går inte på toaletten utan skiter och pissar lite varstans.
Många människor är allergiska mot fjäderfä, hundar, katter mm.
Och var hår gränsen gör husdjur? En irländsk varghund är ju stor som en liten ponny.
Nej, djuren måste stanna ute. Och om det inte passar för någon får den/de stanna utanför med sina husdjur. Verkar som om folk inte sett ett skyddsrum tidigare. Det är trångt, luktar, fullt av folk och är allmänt otrevligt. Ska vi då trängas med allehanda husdjur? ALDRIG!!!

#husdjur #skyddsrum #krig #ingahusdjuriskyddsrum

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards