Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 mars 2022

Av Pink Ozzy - 26 mars 2022 15:02

Läser att en flicka tagit livet av sig. Orsaken enligt ledarna är att "vi har brustit". Vadå brustit. Man går väl inte brista när det gäller människoliv.
Jag känner någon som under mer än ett år varit sjuk. Hen har totalt gått in i väggen. Just nu tvingas hen att jobba 25%. Det är 2 timmar. Därefter sover hen I 4 timmar. Sen somnar hen vid 19-19.30 Jag frågar mig vad dessa 2 timmar gör för nytta? Nu har fler på samma avdelning blivit sjuka och gått i väggen. Innebär att mer folk måste anställas. Detta hålls dock på ett minimum. Det kostar ju pengar...
Verkar som om inget hänt inom psykiatrin och psykvården på 50 år. Det sitter ett antal nissar med bra lön och lyssnar på folk 45 minuter lite då och då och kommer ingen vart. Har själv utsatts för en sådan nisse. När jag via patientnämnen fick ut min journal hittade jag mängder av brister och påståenden jag aldrig sagt. Bytte hjärnskrynklare som tyckte jag hade borderline. Efter nån månad bytte jag igen och den Personen menar att jag verkligen inte hade borderline. Så på psykfronten intet nytt. Tyvärr!!!

Av Pink Ozzy - 26 mars 2022 14:49

Det är lite läskigt nu. Det finns en man som när han känner för det kan få för sig att spränga ett kärnkraftverk. Han kan visserligen också "bara" spränga en kärnstridsspets men jag tror mer på alternativ 1. Men han gör inte det mär som helst, utan lär bänta ut sydostlig vind. På så sätt driver det farliga avfallet över Sverige som har hjälpt Ukraina och inte ligger bra till hos Putin.
Varför jag tror han gör det är att han sakta håller på att bli pressad från många håll. Dessutom går ju inte kriget som han tänkt sig.Tesen "akta dig för små män" håller än.

#putin #kärnkraft #kärnkraftverk #spränga #aktadigförsmåmän

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards