Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 juli 2023

Av Pink Ozzy - 29 juli 2023 20:01

När Ulf Kristersson började gapa pm NATO lät det i stort som om det bara var en formsak och så fortsatte det. Efter varje möte var det i Lill-Uffes ögon redan klart. Men varje gång sket det dig. Nu senast var det ju klart att Ungern skulle rösta för att Sverige skulle ned i NATO. Men idag får man höra att regeringspartiet i Ungern kommer att avstå röstningen denna gång vilket innebär ytterligare en fördröjning.
Och det är ju inte bara detta som blir fördröjt. Nästan allt man lovad är fördröjt eller borttaget från regeringsbordet. Är det inte dags att byta ut det gänget? De gör ju inte mycket nytta.

Av Pink Ozzy - 29 juli 2023 08:44

God morgon. Har du det bra? Ligger du och dra dig eller är du uppe med tuppen?
Själv tar mitt morgonfika 1 timme eftersom jag försöker läsa en stund och sen kolla av mobilen. Avslutar gärna en kvart med reels främst från folk som gör mig glad. Finns en hel del om du letar lite och lägger dom bästa till dina favoriter.
Idag blir förmiddagen lite speciellt. De svenska tjejerna har en svår match mot Italien i fotbolls-VM. Så där rök en solig morgon. Eventuellt tittar jag också på en match till. Annars får jag nog ge mig ut och slipa gräsklipparen. Var lite osmart och körde ner den i grus så nu öste jag försöka slipa den. Hoppas jag lyckas. Den är ju alldeles ny. Så nog lär den här dan gå också.
Ha det så bra nu denna förhoppningsvis soliga dag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards