Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Pink Ozzy - 22 november 2009 10:07

Läste att Anna Anka ska gå samtidigt som Kalle Anka och att man t o m tror sig slå Kalles tittarsiffror. Jag inte bara ler, jag inte bara skrattar, jag hånskrattar. Enda anledningen till att titta på Anna Anka i stället för Kalle finns inte. Existerar inte. Är inte möjligt. Då stänger jag av TV:n. Det ska vara Kalle Anka lika säkert som det ska vara julskinka, glögg och sill.

Ibland förstår jag inte programmakarna. Eller, jo kanske. Det finns säkert ett antal ensamstående äldre kvinnor som jag kan tänka mig kommer att lyssna till Anna Ankas version om hur hon suger av sin man eller blir kåt av att han väcker henne mitt i natten för att ha sex och att hon då som äkta hustru ställer upp. Hoppas inte frugan väcker mig mitt i natten någon gång. Då vill jag sova.

Av Pink Ozzy - 22 november 2009 09:58

Läste just att det finns 40 miljoner flyktingar i världen. Oroshärdarna är enormt stora. Det kan vara allt från Irak, Afghanistan till mindre härdar som indianer i Chile mm. Men 40 miljoner som inte kan vara i sitt eget hem. Vad gör vi? Jo vi tar emot ca 35000 i Sverige men en moderat politiker vid namn  Lars-Ingvar Ljungmani Vellinge vill inte ta emot några få ensamma ungdomar. Skäms !

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards