Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Pink Ozzy - 14 mars 2010 10:00

Hörde på radion i morse att de holländska växthusen är enorma energislukare men trots det får enorma stöd från EU. Det går åt lika mycket energi för att odla 1 kg paprika i växthus som det går åt att få fram 85 kg potatis som odlas på vanligt sätt.

Är det vettigt? Nej vill jag säga. Det borde finnas grönsaker från andra delar av världen och som man skulle kunna flyga in med förhoppningsvis mindre energislöseri.  Det är ju inte klokt att odla grönsaker på detta konstlade sätt och som ändå inte smakar. Grönsaker som är fullproppade med kemikalier och annat skit. Nej bojkotta denna typ av grönsaker!!!!!

Av Pink Ozzy - 14 mars 2010 09:45

Då var melodifestivalen slut. För några dagar sedan gjorde jag två listor på den här bloggen. Jag gjorde ju 2 listor. En där jag tippar med hjärtat och en som jag trodde det skulle bli. Jag har skrivit platserna från dessa två listor efter poängen.  Resultatet blev:

1. Anna Bergendahl – ”This is my life.” – 214 poäng  2 - 3 

2. Salem Al Fakir – ”Keep On Walking” – 183 poäng  9 - 2 

3. Eric Saade – ”Manboy” – 155 poäng   6 - 6 

4. Darin – ”You're Out of My Life” – 117 poäng  5 - 1 

5. Timoteij – ”Kom” – 95 poäng   3 - 8 

6. Andreas Johnson – ”We Can Work It Out” – 50 poäng  4 - 5 

7. Ola Svensson – ”Unstoppable” – 47 poäng  7 - 7 

8. Jessica Andersson – ”I Did It for Love” – 37 poäng  1 - 10 

9. Peter Jöback – ”Hollow” – 32 poäng  8 - 4 

10. Pernilla Wahlgren – ”Jag vill om du vågar” –12 poäng  10 - 9

Så det var ju inte helt fel. Jag trodde dock att alla SMSande tjejer skulle rösta fram Darin, men det sprack.

Har Anna någon chans i Oslo? Ja inte vet jag. Men hon har en härlig röst, så hon lär nog inte komma sist. Lycka till Anna!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards