Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Tiderna förändras

Av Pink Ozzy - 19 mars 2010 10:08

När jag var liten, kring 1960, så hade vi två rum och kök och en (1) radio. Vi var fyra personer i familjen då. Nu är vi två och har 6 rum och kök och

En radio i badrummet,

en på gästtoan,

en i sovrummet,

en i det rum jag nu sitter i,

en i vardagsrummet, en i gästrummet,

en i ett annat rum på övre planet,

en i garaget och

en stereo med 4 högtalare i förrådet.

Dessutom har jag radio i min Ipod och ytterligare en i resväskan ifall man ska ut och resa. Jag kan också få in radio i datorn och från TV:n´s paraboler. Fan det är ju helt sjukt. Men så är jag också en person som nästan inte kan vara utan musik.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 11:07

The Villages har byggts upp i Florida och är endast  tillåtet för folk över 55. De festar nästan varje kväll, träffar en varaktig eller tillfällig partner och har kul. På torget spelas det gamla godingar. Öl, drinkar och gonnoré flödar hej vilt.  ...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 08:37

Ja detta väder. Tittar jag ut skiner solen. Lyssnar jag på radio ska det dock snart regna. Men man ska ju vila den sjunde, så jag får väl göra som herren säger. Spelar ju ingen roll vad jag än gör i år, fröna gror otroligt dåligt ändå. Jag skulle n...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:51

Nu lånar folk som aldrig för för konsumtion. D v s för annat än bostad dom man fortfarande lånar lite pengar till. För står dom inte att det dom lånar ska betalas tillbaka.... Med hög ränta? Jag vet att många tycker att det är svårt med ränteberäkn...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:40

Om vi tar X, Instagram,  Facebook m fl är nog Instagram den klart bästa. Vilja fantastiska människor med olika färdigheter det finns på vår jord.  Bl a en tjej som nu är 8 år och har perfekt gehör. Hon lyssnar på en låt och efter en kort stund kan ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards