Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Pink Ozzy - 27 april 2010 15:30

Årets första brännässlor har plockats. Så nu blir det soppa samt en del som vi torkar för att ha i bröd.

Va? Har du aldrig ätit brännässlor? Ta på dig ett par gummihandskar eller läderhandskar  och ger dig ut i naturen. Det brukar räcka med 2-3 liter orensade nässlor för en soppa för två. Observera att du ska ta dom nu när de är små. När de senare blir stora så blir de både oätliga och delvis giftiga.

Smaklig spis.

Av Pink Ozzy - 27 april 2010 10:00

Hörde igår att det fuskas vilt med Rotavdragen. Företagare skickar in sina blanketter till skattemyndigheten även på saker som inte täcks av rotavdraget. Man har tydligen redan fått in fusk för 20 miljoner och ytterligare lika mycket tycks vara på väg. Trots det tillsätter man inte en person som har till uppgift att ringa runt till folk för att kolla de inskickade blanketterna. Det är ju världens enklaste sak. Man ta blanketten, läser igenom den och ringer upp personerna som enligt blanketten ska ha fått ett arbete utförd. Bara där skulle jag kunna få in en hel drös med pengar.

Sen är det trots allt de kvar där byggare och uppdragsgivare spelar under samma täcke. Skulle det visa sig att detta också är omfattande så är det väl bara anställa folk. Kan 10 personer få in t ex 10 miljoner på ett år är det ju rena vinsten för staten.

Och när man ändå håller på kan man ju kolla upp alla Rutavdrag. Där fuskas det minst lika mycket och gärna.

Av Pink Ozzy - 27 april 2010 09:42

Ibland funderar jag på vad sjutton en del forskare håller på med och var de får pengarna ifrån. Samtidigt som jag undrar om man inte kan använda pengarna till vettigare saker. Här ett mycket litet axplock av allt vi bara "måste" veta.

  • Om 50 miljoner år har Afrika och Europa blivit en kontinent.
  • Jordskorpan flyttar sig med samma hastighet som naglarna växer, dvs 3 cm /år.
  • En supervulkan kommer att explodera på jorden om några 100.000 år
  • Det fanns gräs redan på dinosauriernas tid
  • Solen slocknar om x miljoner år

Visst är det väl spännande att få reda på det. Hur skulle vi klara oss utan denna information?

  •  
Av Pink Ozzy - 27 april 2010 09:28

En tysk muslimsk politiker med ursprung från Turkiet kräver att man tar bort alla kors och andra kristna symboler från skolorna. Nu kanske du tycker att det skulle kunna vara en baggis och inte mycket att bråka om. Jo i Tyskland är denna fråga så känslig så du anar inte. Vore nästan som att någon ville förbjuda midsommarfirandet, sill och nubben till midsommar. Tyskland är till stora delar ett katolskt land. Här springer du inte runt och kräver borttagandet av kors hur som helst.

Men jag tycker det är helt OK. Då förbjuder vi alla religiösa ting även i t ex Turkiet. Och varför inte ett förbud av burkan. Denna kvinnoförnedrande tingest som borde brännas på bål och försvinna för all framtid.

Av Pink Ozzy - 27 april 2010 09:15

Enligt dagens tidning vill läkarna i Eskilstuna se över bakjouren. Jag hade ingen aaaning om att de hade jourlista över vilka som bakade fikabrödet. Så det kanske låter så här på Mälarsjukhuset:

- Jo Ohlsson. Kan du kolla killen på trean. Han spyr som en gris och pulsen sjunker.

- Sorry Bengtsson, men jag hinner inte. Ska baka kanelbullar till fiket.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards